eriken skrev:Ja, kommer det och går i perioder eller brukar det ligga på en jämn och stadig nivå för dig?
För min egen del som inte har ett akustikreglerat rum (och kan sitta nöjd) har jag den sista tiden spenderat alldeles för många timmar på att försöka få till akustiken som jag kunde lägga på annat då det ändå är en omöjlighet att få det bra såvida jag inte köper ett hus och ringer IÖ.
Detta gör att jag tappar suget totalt, jag vill ju bara kunna spela musik och vara nöjd. Tankar om att göra sig av med allt och skaffa ett par schyssta lurar känns lockande men jag vet att det går i vågor så det är bara dumt att sälja, snart kommer nog uppgång igen.
Håller med, och känner igen mig !
Jag hade kunnat spara mycket pengar genom åren, om jag suttit nöjd och inte hela tiden haft intresset vid apparaterna. De senaste tre åren med piP, SB duet och denon avr 1507 är väl snarast ett rekord i litet apparatbyte för mig. Mycket beroende på att de grejor jag lånat hem inte låtit bättre till rimlig kostnad, samt insikten om att det som " kan låta behagligt" inte alltid är det mest transparenta i alla lägen utan istället ofta är en färgning som jag efter några veckor blir less på att höra, och därför vill köpa nytt hela tiden.
Så har det varit historiskt, och dit vill jag inte komma igen.
Det kan bli dyrt- utan egentlig förbättring. Risken för cirkelformat uppgraderingsmönster är överhängande.
Märkte förresten igår att allting lät jättedåligt. Det berodde på en förkylning för två dar sedan, jag var helt lomhörd,- idag lät det däremot förträffligt.