Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Problemet är att du tappar placeringsflexibiliteten. Du vill kunna placera basstöden så att det är samma avstånd till lyssnaren som för huvudhögtalaren.
Almen skrev:Problemet är att du tappar placeringsflexibiliteten. Du vill kunna placera basstöden så att det är samma avstånd till lyssnaren som för huvudhögtalaren.
Bongo skrev:Almen skrev:Problemet är att du tappar placeringsflexibiliteten. Du vill kunna placera basstöden så att det är samma avstånd till lyssnaren som för huvudhögtalaren.
Ja jag tappar lite placeringsflexibilitet men då gäller det att placera dom rätt från början. så här står det i manifestet:
"Basstöden skall typiskt placeras rakt eller snett bakom huvudhögtalarna på ett avstånd om halva till 2/3 av det akustiska
avståndet till väggen bakom högtalarna, eller på respektive pi60/pi60s högtalares inner- eller yttersida, på valfritt avstånd i
sida (alltså så att en halvcirkelform med lyssnaren i cirkelns mitt uppnås)."
En placering snett bakom huvudhögtalarna (eller rakt bakom) går bra med min tänkta konfiguration...
Jag har för mej att det är ett filter i bs60
Men hur ökar systemprestandan med pi60 i ett delat system jämfört med bs60? vilken komponent sätter gränsen i ett system bestående av pi60 + x-2 eller x-4?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster