Moderator: Redaktörer
i skrev:Vart vetter tilluftsventilen mot ? (annat rum/husets utsida etc.) Och tilluften, vart ska den ta vägen sen ? (Annars sprängs rummet som en ballong...)
Nattlorden skrev:Vill man ta hjälp av naturen och inte är rädd att bygga ovanligt, så tilluft i golvnivå och utblås i takhöjd. Möjligen kan det ge golvdrag, men det skall väl in tjock heltäck...
Rdna skrev:i skrev:Vart vetter tilluftsventilen mot ? (annat rum/husets utsida etc.) Och tilluften, vart ska den ta vägen sen ? (Annars sprängs rummet som en ballong...)
Tilluftsventilen sitter i yttervägg. Eftersom den är helt passiv kan inte rummet sprängas som en ballong, men det blir ingen cirkulation när dörren och fönstret är stängda heller
....
i skrev:Du behöver en utloppsventil. Via dörren ? Innervägg? Garderob ?
Om du sedan monterar en utsugsfläkt utanför rummet men kopplad till utloppsventilen via en ljudabsorberande kanal lär du inte störas av den (förutsätter en normalt tystlåten fläkt).
Nattlorden skrev:Rdna skrev:Är det verkligen en hemmabio om den är mobil? Det är ju snarare en bortabio
![]()
![]()
Den där önskar jag att jag hade hunnit först med!
(Inte )hemmabio kanske? Det beror ju på var den står för tillfället...
IngOehman skrev:Nattlorden skrev:Rdna skrev:Är det verkligen en hemmabio om den är mobil? Det är ju snarare en bortabio
![]()
![]()
Den där önskar jag att jag hade hunnit först med!
(Inte )hemmabio kanske? Det beror ju på var den står för tillfället...
Nä, det beror bara på om den har en hatthängare.
Vh, iö
gnypp45 skrev:Ingvar, antag att du hade obegränsade resurser att bygga det fetaste biorummet på planeten. Det skulle även fungera som lyssningsrum. Hur stort skulle du välja att göra det om du fick fria tyglar?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster