Tack för det Kalle. Har ju hängt här en del, men inte haft så mycket vettigt att säga, förutom miniDSP:n då.
Hoppas bilderna funkar, verkar ta ett tag att ladda om inte annat.
Hårdvaran:
Byggmaterialet är MDF 12+16mm hoplimmat med 1mm Swedacs dämplim. Fick några liter över efter att jag byggde dämpade väggar i biorummet. Tillsågning i rätta vinklar för att få ihop en fin 6-hörning:
Fräsningen av elementen sker då inifrån med rejält djup i två steg för att få tunnast möjliga infästning som rampamuffarna tillåter:
Sen kommer den roliga hoplimningen med PU-lim. Blev betydligt bättre än vad jag hoppades. Allt blev rakt och fint och utan glipor.
En liten titt genom öppningarna. I överkanten har jag fräst ur för locket. I hörnen finns det enkla stag för fastsättning av locket.
I botten blir det en liten låda för att dölja elektroniken. Som sagt så ligger designen ganska högt på prioriteringen så en ful synlig panel med kablar går bort. Eftersom stegen är switchade blir det inte särskilt varmt, har dessutom ett stort kylhål, maskerat som en basreflexport, bakom steget.
Förstärkaren på plats på prov och locket med urfräsning för diskant och med rampamuffar där med: