zapanasta skrev:Är nog väldigt inviduellt vad man anser som högt ochså,hade ett par pk till låns här hemma förut..
Dom spelade imponerande för sin storlek, finns dom som tycker att dom spelar tillräckligt högt
Men inte jag, man bottnar dom rätt omgående om man sätter på lite Yello/daft punk och liknande musik med mkt energi långt ner...
Samma sak var det när kompisen hade x-moduler,gick inte att spela på så väldigt innan det var stopp,nu har han Y-moduler och dom anser både han och jag är ljusår bättre i det avseendet...
Olika rum också...
KRYMPTA profundusX-2 hos mig spelar avsevärt mycket bätre på alla sätt än ProfundusY-2 i ett rum jag hört dom.
Jag har även hört ProfundusY-4 i ett väldigt bra rum och det trycker på av bara fan !
Sedan har jag hört profundusP-4 i mitt rum och tyckte at tdet tröck på, i många avsenden, nästan lika bra.
Olika rum, olika storlekar på rummen, olika material i väggarna osv osv..
ger otoooooligt olika resultat
mitt rumm är ganska bra på så sätt att jag får kvar ganska mycket av energin i rummet = kan spela ganska högt med bra tryck i basen utan at det , även "onormala" skulle absolut inte få för sig att det behövs mer än ProfundusX-2 i mitt rum, det går att spela löjligt högt....
Fast i ett rum med ProfundusY-2 så upplevedes det helatiden som att det var på tok för klent trots att man körde dom nära max !
det blir liksom inget "tryck" i ljudet...
aja, Hur som
olika rum = olika krav på setupp...
ProfundusX-4 i ett litet rum på 20kvm som är vettigt kan mycket väl överglänsa ProfundusY-4 i ett rum på 40kvm !
Helt beroende på rummets förskaffenheter och jag vet att i alla fall ett rum krävde ProfundusY-8 för att han enligt ingvar skulle få något högre prestanda än ProfundusX-4 i Ingvars källare.
Så det ger lite perspektiv...