UrSv skrev:Jag tycker nog att det kan vara idé att titta runt lite i menyerna för att utesluta att där finns nåt som ställer till det.
Gjorde det, det fanns inget där vad jag kunde se.
Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:Jag tycker nog att det kan vara idé att titta runt lite i menyerna för att utesluta att där finns nåt som ställer till det.
Jag tror inte att menyinställningarna slår på en trafo!Jag skall ta ett kort på min DVD för SEK 350 som också saknar trafo på digitalutgången som det verkar.
Jag tycker nog att det kan vara idé att titta runt lite i menyerna för att utesluta att där finns nåt som ställer till det.
razor skrev:En filosofisk (?) fråga:
Om vi antar att spelaren har en bugg som gör att de-emphasis-flaggan alltid är satt, borde då inte även DVDns egen dac luras av detta och filtrera diskanten?
E skrev:Det vore intressant om du kunde reda ut frågan om huruvida de
säljer apparaten med vetskap om defekten eller ej. Det bör ju inte
vara tillåtet att sälja defekta prylar utan att upplysa om det,
nästan oavsett pris.
Någon måste man väl förresten kunna kontakta i supportärende,
även när man köpt en apparat på Coop? Dvs kontakta
generalagent för Lumatron eller liknande och höra vad som är fel.
Mvh E*
rqu skrev:Jag tror inte att menyinställningarna slår på en trafo!Jag skall ta ett kort på min DVD för SEK 350 som också saknar trafo på digitalutgången som det verkar.
Jag tycker nog att det kan vara idé att titta runt lite i menyerna för att utesluta att där finns nåt som ställer till det.
Diskantbortfallet borde väl bara bli när du kör ut stereoljudet digitalt, 5.1 har väl inga konstiga bitar som kan ge diskantfattigt ljud?
IngOehman skrev:Alltså...Nu är jag inte säker på att Svante är helt allert.
Igen.![]()
Inte UrSv heller, och i synerhet inte rqu, som nog har missuppfattat trafokommentaren helt.
Svante: Det är väl på INGÅNGEN till en DAC som överföringsstandarden föreskriver en trafo, inte på en SP-DIF-utgång? Eller kan din DVD-spelare användas som DAC också?Kanske är detta ett fall av "skriva sent på kvällen" igen?
![]()
IngOehman skrev:
(Det handlar med största sannolikhet om en felaktigt utskickad flagga som aktiverar Yamahans de-emphasis.)
Vh, iö
Belker skrev:IngOehman skrev:
(Det handlar med största sannolikhet om en felaktigt utskickad flagga som aktiverar Yamahans de-emphasis.)
Vh, iö
Hur går det, Svante? Är detta verifierat och säkerställt? Tänker du isf ringa kundtjänst på Coop och berätta det?![]()
![]()
Håll oss uppdaterade! Det här kan bli kul...
Svante skrev:Zoran, står det på en stor blaffa på kortet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster