Strmbrg skrev:
Om det INTE skall vara så, så har någon dessutom moddat texten i terminalbrunnen på ett skickligt sätt.
Det låter som en avancerad form av "badge engineering".
Jag gillar denna högtalare skarpt. Inte minst med trioder.
/O
Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:
Om det INTE skall vara så, så har någon dessutom moddat texten i terminalbrunnen på ett skickligt sätt.
Olle_Linder skrev:Strmbrg skrev:
Det låter som en avancerad form av "badge engineering".
Jag gillar denna högtalare skarpt. Inte minst med trioder.
/O
Panelguy skrev:Med tanke på årtalen Peter anger var det tydligen en äldre E jag hade hemma, minns att Ljudbutiken hade tejpat över den bakåtriktade diskanten. Vad tusan kan det ha varit för rörförstärkare jag hörde Snellarna drivas med hos Ljudbutiken, för sådär 30 år sedan, Audio Innovation kanske?.........
petersteindl skrev: Jag sålde Ljudbutiken 1986 och hur det var med tejpande efter min tid vet jag inte.
EIII skulle jag tro kom 1990 d v s efter det att jag sålt min del i distributionsföretaget.
MvH
Peter
KarlXII skrev:Kul, Strmbrg!
Vill du nu vara snell och flytta i dem i lyssningrummet och ge en detaljerad jämförelserapport?
steveo1234 skrev:KarlXII skrev:Kul, Strmbrg!
Vill du nu vara snell och flytta i dem i lyssningrummet och ge en detaljerad jämförelserapport?
Kul ide! STRMBRG make it happen.
landa skrev:zapanasta skrev:Dom där har i alla fall jag läst mkt gott om![]()
Ett par nya av annan sort som kan matcha ljudkvaliten, skulle nog inte va direkt billiga tror då jag.Mvh....
Var det inte Audio note som sålde en direkt kopia? Den var inte billig.
(Själv la jag knappt fyra för Snellarna, med nykantade basar, friskt fanér och sjysst tyg.)
lech skrev:KlippTror på mindre modifieringar mellan ll och lll utgåvan utan att veta. Annars är det väl bara att öppna dem och reversera.
Strmbrg skrev(Själv la jag knappt fyra för Snellarna, med nykantade basar, friskt fanér och sjysst tyg.)
Nu har damen sannolikt bättre förutsättningar än du har, om hon för samma spottstyver får en triodförstärkare åsså.![]()
Audion hade suttit som smäck!![]()
Hissa upp dem en bit är nog inte fel heller,beroende på rum förståss.
MVH
Lech
landa skrev:lech skrev:KlippTror på mindre modifieringar mellan ll och lll utgåvan utan att veta. Annars är det väl bara att öppna dem och reversera.
Strmbrg skrev(Själv la jag knappt fyra för Snellarna, med nykantade basar, friskt fanér och sjysst tyg.)
Nu har damen sannolikt bättre förutsättningar än du har, om hon för samma spottstyver får en triodförstärkare åsså.![]()
Audion hade suttit som smäck!![]()
Hissa upp dem en bit är nog inte fel heller,beroende på rum förståss.
MVH
Lech
Men ska de hissas upp även om de har originalfoten?
-AG- skrev:Fantastisk bra enligt mig, men då är jag partisk och haft ett par stående hemma de senaste 15 åren. De gör sig bättre med sandfylld orginalfot/stativ, men de kan nog vara lite svåra att få tag i tyvärr. Inte omöjligt att snickra egna dock.
http://www.stereophile.com/floorloudspe ... index.html
To sum up these measurements, they indicate a tonally neutral, low-coloration design with excellent bass performance at its price. I am not surprised LG was so enthusiastic in his recommendation.—John Atkinson

Nattlorden skrev:Tycker nog du får göra något snyggare bakom soffryggen... antingen någon skänk eller så... eller fler stolar runt ett gemensamt litet bord där bak... det där såg VÄLDIGT lyssningsinriktat ut...
Nattlorden skrev:Tänkte på utseendet och det motsatta könet, jag...
Strmbrg skrev:
Då insåg jag att - trots att Snellarna är väldigt bra - så spelar de liksom i korplaget i jämförelse.
Strmbrg skrev:För övrigt satt jag nyss och avspisade Beethovens femte pianokonsert i panelhögtalaranläggningen:
Då insåg jag att - trots att Snellarna är väldigt bra - så spelar de liksom i korplaget i jämförelse.
Strmbrg skrev:Nattlorden skrev:Tänkte på utseendet och det motsatta könet, jag...
Jag har egentligen inte bidragit med en enda idé i detta rum.
Några få prylar är "mina" men det mesta kommer från sambons tidigare bostad.
Placeringen av pryttlarna är inte heller nåt jag engagerat mig i.
Mer än högtalarnas injustering på de platser som liksom stod tillbuds.
För övrigt satt jag nyss och avspisade Beethovens femte pianokonsert i panelhögtalaranläggningen:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster