i skrev:
Hur IÖ räknade ut volymen finns beskrivet i en MoLt, kommer inte ihåg vilken, ska se om jag hittar den.
#4 -96
Moderator: Redaktörer
i skrev:
Hur IÖ räknade ut volymen finns beskrivet i en MoLt, kommer inte ihåg vilken, ska se om jag hittar den.
Pelle1987 skrev:är NHT1259 lämpliga att använda i basreflex?
Pelle1987 skrev:Den skall som nämnts tidigare var underavstämd, skulle en låda på 200l avstämd till 15hz funka? den ger desutom en fin kurva i winisd -3db vid 20hz
Pelle1987 skrev:Den skall som nämnts tidigare var underavstämd, skulle en låda på 200l avstämd till 15hz funka? den ger desutom en fin kurva i winisd -3db vid 20hz
Karl_Banan skrev:Är det någon tull/skatte-teknisk bevandrad som ser hål i detta resonemang?
n3mmr skrev:Pelle1987 skrev:Den skall som nämnts tidigare var underavstämd, skulle en låda på 200l avstämd till 15hz funka? den ger desutom en fin kurva i winisd -3db vid 20hz
Hur stort är rummet? Och hur tätt?
RogerGustavsson skrev:Pelle1987 skrev:Den skall som nämnts tidigare var underavstämd, skulle en låda på 200l avstämd till 15hz funka? den ger desutom en fin kurva i winisd -3db vid 20hz
När en låda på 117 liter fungerar utmärkt varför då välja en nästan dubbelt så stor? Tar bara upp en massa plats. Tycker man en låda på 117 liter inte räcker, kan man förstås göra 2 st 117 liters-lådor (med varsitt NHT1259) och få ännu mera kapacitet...
RogerGustavsson skrev:Den dimensionering som Öhman har gjort är "optimal" i vanliga rum, ger då rak kurva i lågbasen. De vanligaste simuleringsprogrammen struntar dock i rummets förstärkande bidrag nedåt i frekvens och då ger programmen en mindre låda som resultat. Öhmans är på 117 liter och simuleringsprogrammen ger ofta runt 80 liter. Elementets data finns mäta på flera håll och någon samstämmighet är det inte tal om. Öhmans mätdata fanns publicerade i MoLt.
För de pengar det verkar röra sig om i det nu aktuella fallet, är det väl ett fynd? Men det krävs en hel del plats och/eller toleranta livsledsagare...
RogerGustavsson skrev:NHT 1259 är likt alla mjukt upphängda element olämpliga att monteras nedåt (eller uppåt). Konen kommer då att hänga ner en del.
Finns det någon som skall hämta element som är ifrån Skåne? Har ingen fungerande bil för närvarande så hämta i Göteborg känns omöjligt...
Karl_Banan skrev:Finns det någon som skall hämta element som är ifrån Skåne? Har ingen fungerande bil för närvarande så hämta i Göteborg känns omöjligt...
För att få upp antalet beställningar så...
Kan jag tänka mig att skicka elementen till er med bussgods. Vad det kostar kan ni se på http://www.bussgods.se
Så för er icke GBG:are är det bara att haka på...men bestäm er ganska snabbt. Vill helt få iväg beställningen på torsdag.
Pelle1987 skrev:Vad fins det för nackdelar med sluten låda jämfört med reflex? känns som att man förlorar slaglängd på den förstnämnda...
Vad väger dom? Vad blir nu priset till GBG??
Nattlorden skrev:Får ta och bli medlem i LTS så man kan få byggbeskrivning av basmodulerna, men man kanske kan få fråga de som vet lite i alla fall...
>B2 resp B4... skall jag tolka det som antal element per låda?
Nattlorden skrev:>Är elementen monterade "normalt" eller blir det magneten ut på några?
Nattlorden skrev:>Är vinsten "enbart" distsänkning eller vinner man något annat på dem jämfört med flera B1:or?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], palrob och 86 gäster