metheny skrev:Du kan alltså inte förstå att det är jämförelsen 991 vs 1090 jag vänder mig emot? Inte lyssningsintrycken av 991 som sådana?
Här var det, tror jag.
Att jag avstått från RB1090 bygger på ett antagande att de är tämligen lika RB 1080 i karaktären. (RB 991 och RB 1080 skall ju vara samma steg) Enbart ett antagande, jag har aldrig lyssnat på 1090.
Det kunde vara kul att höra dem tillsammans med tex Holographic pre , men just nu är jag så nyfiken på de omtalade högprestigestegen som Bryston, ARC, McIntosh, Burmester, ASR att jag prioriterar dem först.
TAD vågar jag inte ta hem, och Morellos dynamitpaket får inte plats rent fysiskt, men visst hade det varit kul att lyssna på dem i min setup.
Hittills har jag upplevt att de steg som lyckats bäst i F/E-lyssningar inte har engagerat mig musikaliskt i tillräcklig grad. Närmast målet kom 14B-SSTr, men inte tillräckligt nära för ett köp.
McIntosh-kombon och ASR tilltalar mig mer. På de här nivån av prylar handlar det om personliga preferenser och matchning med högtalare och övrig elektronik samt inte minst rummet. Inga av stegen är dåliga, hoppas att du inte läser det så. Jag ska tycka om det jag hör, och det ska slå an på samma emotionella strängar som irl-upplevelser gör, mina intryck av irl-upplevelser.

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.
M.Twain
Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!
© 2012 Nelson Pass