Erfarenheter av stegs djupperspektiv- lista dem nu!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-09-26 22:02

metheny skrev:Jo, därför att metoden att a/b lyssna öppet är vida överlägsen f/e lyssningsmetoden. 8O :roll:

Jag ger upp.
Det finns många trådar att läsa om f/e-testning. Det är bra om du läser dem.

Alla trådar behöver inte handla om metoden, och alla resultat som LTS har (och jag har varit med om testningarna som tidigare ordförande i föreningen) är en ypperlig källa till grovsortering utifrån de preferenser, vilka det än må vara, man har.

Men resultaten är inte entydligt giltiga i alla sammanhang utan det måste till egna lyssningar och utvärderingar i den omgivningen man ämnr använda sin tänkta utrustning.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2011-09-26 22:30

metheny skrev:
lennartj skrev:metheny,
bara för att försöka förstå vad du hetsar upp dig över, kan du bekräfta om det gäller ditt inlägg

Skrivet: mån sep 26, 2011 2:09 pm
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1220548#1220548
Jag måste ställa mig frågande till de slutsatser du drar ur dina erfarenheter. Såvitt jag vet har såväl 1090 som 208 f/e lyssnats blint av en lyssnarpanel med det statistiskt signifikanta resultatet att det var extremt svårt att höra någon påverkan på signalen från något av dessa steg. Tycker du i ljuset av det att det du säger ovan är vederhäftigt?

Om du inte visste det, så har sprudel och jag deltagit i samma F/E-lyssning av Bryston 14B-SST2 med IngOehman som testledare, viserligen i ett helt annat lyssningssystem än i Studio Blue, där de flesta stockholmska F/E-lyssningarna ägt rum. Vi är väl insatta F/E-lyssningens förutsättningar och begränsningar.

Är du bara störd över att du inte får medhåll?

Vad enligt dig är det jag inte får medhåll om? Bara så att jag får veta vad det är du menar att jag har påstått.
Ditt enda tydliga påstående är att du inte förstår hur sprudel kan uppfatta att musikåtergivningen med ett Rotel RB 991 slutsteg i den egna anläggningen inte är fullgod (du kallar det slutsats) och refererar till F/E-lyssningar som gjorts av LTS.
Sedan ställer du en ledande fråga som insinuerar att sprudels konstaterande om Rotelslutstegets återgivning skulle vara ovederhäftig.

Jag noterar att du varken förstått F/R-lyssning enligt LTS i teorin eller i praktiken med de avgränsningar det innebär, och likt många andra i samma situation själv drar alltför långtgående slutsatser.

På ren svenska uppfattar jag att du frågar om inte sprudel pratar i nattmössan?

Som andra inlägg redan intygat är sprudel en klok man.
Därför är det bara vi andra som kommenterar ditt inlägg.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-09-26 22:49

Med retorik av den här typen:

metheny skrev:Slutsatsen, att en förstärkare, som enligt utsago ska vara väldigt lik en annan med en viss ljudkaraktär, därmed och på grund av detta kan avfärdas, trots att den förra f/e lyssnats enligt konstens alla regler och funnits svår att detektera, är inte klok. Den är befängd.

är det ju svårt att inte göra samma konklusion som lennartj.

Detta är en tyck-och-lyssnatråd, och en mycket trevlig sådan.
Jag hoppas den kan fortsätta i samma goda stil.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-09-26 22:51

Jag vill varna för att f/e även som grovsållning är ett vanskligt verktyg.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2011-09-26 22:55

Flint skrev:Jag vill varna för att f/e även som grovsållning är ett vanskligt verktyg.

Jag förslår att du startar en annan tråd i ämnet, annars är den här tråden rökt.

Välkommen tillbaka förresten! :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2011-09-26 22:56

KarlXII skrev:
Flint skrev:Jag vill varna för att f/e även som grovsållning är ett vanskligt verktyg.

Jag förslår att du startar en annan tråd i ämnet, annars är den här tråden rökt.

Jag har sagt mitt i det här fallet. Inga fler kommentarer. Diskussionen om "Erfarenheter av stegs djupperspektiv" är mycket intressant och väsentlig för HiFi och borde vara en av de viktigare posterna vi f/e-lyssning.

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2011-09-26 23:09

I väntan på att sprudel ska komma ikapp med tråden kan jag nämna att förstärkarna/slutstegen under provlyssningarna alltid anslutits mellan ino cr80es delningsfilter (med obalanserad utgång) och ino i16s högtalare, som följaktligen bara matas med frekvenser över 80 Hz.
Ino-basarna har jag dålig koll på.
Rummet är stort, uppskattningsvis 4 x 10 m med lyssninsgplatsen bredsides.
Senast redigerad av lennartj 2011-09-27 12:48, redigerad totalt 1 gång.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
metheny
Inaktiverad

Inläggav metheny » 2011-09-26 23:14

lennartj skrev:
metheny skrev:
lennartj skrev:metheny,
bara för att försöka förstå vad du hetsar upp dig över, kan du bekräfta om det gäller ditt inlägg

Skrivet: mån sep 26, 2011 2:09 pm
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=1220548#1220548
Jag måste ställa mig frågande till de slutsatser du drar ur dina erfarenheter. Såvitt jag vet har såväl 1090 som 208 f/e lyssnats blint av en lyssnarpanel med det statistiskt signifikanta resultatet att det var extremt svårt att höra någon påverkan på signalen från något av dessa steg. Tycker du i ljuset av det att det du säger ovan är vederhäftigt?

Om du inte visste det, så har sprudel och jag deltagit i samma F/E-lyssning av Bryston 14B-SST2 med IngOehman som testledare, viserligen i ett helt annat lyssningssystem än i Studio Blue, där de flesta stockholmska F/E-lyssningarna ägt rum. Vi är väl insatta F/E-lyssningens förutsättningar och begränsningar.

Är du bara störd över att du inte får medhåll?

Vad enligt dig är det jag inte får medhåll om? Bara så att jag får veta vad det är du menar att jag har påstått.
Ditt enda tydliga påstående är att du inte förstår hur sprudel kan uppfatta att musikåtergivningen med ett Rotel RB 991 slutsteg i den egna anläggningen inte är fullgod (du kallar det slutsats) och refererar till F/E-lyssningar som gjorts av LTS.
Sedan ställer du en ledande fråga som insinuerar att sprudels konstaterande om Rotelslutstegets återgivning skulle vara ovederhäftig.

Jag noterar att du varken förstått F/R-lyssning enligt LTS i teorin eller i praktiken med de avgränsningar det innebär, och likt många andra i samma situation själv drar alltför långtgående slutsatser.

På ren svenska uppfattar jag att du frågar om inte sprudel pratar i nattmössan?

Som andra inlägg redan intygat är sprudel en klok man.
Därför är det bara vi andra som kommenterar ditt inlägg.

Det här är ju rentav sorgligt. Om du ändå behärskade läsförståelse lia bra som f/r metoden.

Du kan alltså inte förstå att det är jämförelsen 991 vs 1090 jag vänder mig emot? Inte lyssningsintrycken av 991 som sådana?

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2011-09-26 23:21

Ojdå! Här händer det saker. :)

Nåväl, till vissa frågor.
Mc204 enbart utan LennartJ:s förnämliga försteg drivet av Lavry DA direkt var bra men inget att hetsa upp sig över. Med c 2300 blev det mer dynamik, bättre djup och artikulation. Kanske lite avrundat ensamt.
Tillsammans är de dock väldigt, väldigt bra.

Morgan! Du har varit här och lyssnat på mina i16s. :)
Men, med en trasig kabel som ställde till det, blev något bättre med riktig kabel.

Metheny! Vad ville du egentligen?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Goldfinger

Inläggav Goldfinger » 2011-09-26 23:43

metheny skrev:
Det här är ju helt fantastiskt. Det är alltså ingen som kan följa tankegången i det jag skrev?

1. rb-991 upplevs som grov i karaktären, ergo den färgar.
2. rb-1090 förkastas eftersom den enligt utsago är "mycket lik" rb-991.
3. fakta: rb-1090 har f/e lyssnats och påvisats ha i det närmaste ohörbar färgning.

Så hur kan då rb-991, som så uppenbart färgar hörbart, jämföras med rb-1090? Jo, därför att metoden att a/b lyssna öppet är vida överlägsen f/e lyssningsmetoden. 8O :roll:

Jag ger upp.

metheny, din punkt nr 3, vad har den för betydelse för diskussionen?
Vem har pratat om 991 annat än i termen av upplevelse?
Ett lågfärgande steg kan upplevas parallellt med mer färgande diton precis hur som helst beroende på summan av alla komponenter i den aktuella riggen det är uppsatt i.
Problematik uppstår när man försöker koka soppa på f/e resultat och lyssningsintryck från hel kedja.
Sakerna har inget med varandra att göra.

Användarvisningsbild
lennartj

Inläggav lennartj » 2011-09-27 00:05

metheny skrev:XX snipp XX

Du kan alltså inte förstå att det är jämförelsen 991 vs 1090 jag vänder mig emot? Inte lyssningsintrycken av 991 som sådana?

Rotel-diskussionen passar jag.
Jag blev inte inbjuden till sprudels provlyssningar förrän han tröttnat på Rotelslutsteget och lyckats kränga av det.
Jag har därför bara lyssnat förutsättningslöst efter vad som låter bäst i hans anläggning.
Andra anläggningar jag träffat på med Rotelförstärkare har jag aldrig lyssnat länge på för de har inte engagerat mig musikaliskt.
Det finns bättre saker att ägna sig åt än förstärkare som sänker mina musikuppleveler. Nog sagt om Rotel från mig.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2011-09-27 00:22

metheny skrev:
Flint skrev:
metheny skrev:
sprudel skrev:14B-SST2 är snäppet bättre än 4B-ST, enligt mina erfarenheter. Det kan vara så att 28B är ännu finare.
Jag har haft ett Rotel RB 991, som ska vara samma som 1080, och också vara väldigt likt 1090.
RB 991 föll mig inte i smaken, grovt i karaktären, och inte den precisionen i djupled alls som Bryston och ASR presenterar. Man kan ana djupet hos Rotel men hos de andra är det helt självklart, du behöver inte fundera på det, eller lyssna efter det, holografin finns där.
NAD 208 har Rydberg dissat till förmån för Bryston och han verkar höra samma saker som jag, då väljer jag först andra steg att prova.

[...] Vi gör nya erfarenheter hela tiden, och äter lite gott ibland. :)

Det bevisar bara att f/e-lyssning är ett ganska trubbigt och begränsat utvärderingsinstrument jämfört med det helt överlägsna vanlig lyssning.

Det här är ju helt fantastiskt. Det är alltså ingen som kan följa tankegången i det jag skrev?

3. fakta: rb-1090 har f/e lyssnats och påvisats ha i det närmaste ohörbar färgning
.

Så hur kan då rb-991, som så uppenbart färgar hörbart, jämföras med rb-1090? Jo, därför att metoden att a/b lyssna öppet är vida överlägsen f/e lyssningsmetoden. 8O :roll:

Jag ger upp.

Fakta är snarast att just det exemplaret av Rotel 1090, just vid det tillfället, just med det programmaterialet och just med de närvarande subjekten i just den anläggningen fick Rotel just det resultatet i LTS F/E-lyssningstest. Något annat fakta finns inte. Det är inte generellt överföringsbart på andra lyssningssituationer eller andra subjekt. Detta har ju ältats hur många gånger som helst.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

lech
inaktiv

Inläggav lech » 2011-09-27 01:17

petersteindl skrev:
metheny skrev:
Flint skrev:
metheny skrev:
sprudel skrev:14B-SST2 är snäppet bättre än 4B-ST, enligt mina erfarenheter. Det kan vara så att 28B är ännu finare.
Jag har haft ett Rotel RB 991, som ska vara samma som 1080, och också vara väldigt likt 1090.
RB 991 föll mig inte i smaken, grovt i karaktären, och inte den precisionen i djupled alls som Bryston och ASR presenterar. Man kan ana djupet hos Rotel men hos de andra är det helt självklart, du behöver inte fundera på det, eller lyssna efter det, holografin finns där.
NAD 208 har Rydberg dissat till förmån för Bryston och han verkar höra samma saker som jag, då väljer jag först andra steg att prova.

[...] Vi gör nya erfarenheter hela tiden, och äter lite gott ibland. :)

Det bevisar bara att f/e-lyssning är ett ganska trubbigt och begränsat utvärderingsinstrument jämfört med det helt överlägsna vanlig lyssning.

3. fakta: rb-1090 har f/e lyssnats och påvisats ha i det närmaste ohörbar färgning
.

Jag ger upp.

Fakta är snarast att just det exemplaret av Rotel 1090, just vid det tillfället, just med det programmaterialet och just med de närvarande subjekten i just den anläggningen fick Rotel just det resultatet i LTS F/E-lyssningstest. Något annat fakta finns inte. Det är inte generellt överföringsbart på andra lyssningssituationer eller andra subjekt. Detta har ju ältats hur många gånger som helst.

MvH
Peter

Peter
Du har nog ganska rätt :wink:

Sprudel som är en klok man trimmar in sin anläggning till sin miljö där han och hustrun ska leva . Det är som skrivits ingen "student miljö".

Här hemma hade inte det funkat, inte hos LennartJ heller för den delen.. men beroende på att karln är smart så kommer resultatet att bli upp till " vad han vill ha" . Oavsett prisbild.

Träbockar som vill / söker universial anläggningar får leta på. Dom finns inte !! Dom må bygga torp eller annat men det hjälper inte i annat än i torpet. :P

//
Lech :wink:

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2011-09-27 07:58

lech: Vad betyder det att det inte är "studentmiljö"? De bilder jag sett från
sprudels rum ser ut som ett ljust och trevligt vardagsrum.

Intressant tråd tycker jag, gillar den mycket. Tycker däremot inte att
metheny kom med så konstiga frågor. Alla får avfärda vad som helst
hur de vill, men jag förstår om någon vill fråga om anledningen till det å.
Senast redigerad av shifts 2011-09-27 09:17, redigerad totalt 2 gånger.
2021 maj på Spotify

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2011-09-27 08:06

Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då :D

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2011-09-27 08:20

metheny skrev:Du kan alltså inte förstå att det är jämförelsen 991 vs 1090 jag vänder mig emot? Inte lyssningsintrycken av 991 som sådana?

Här var det, tror jag.
Att jag avstått från RB1090 bygger på ett antagande att de är tämligen lika RB 1080 i karaktären. (RB 991 och RB 1080 skall ju vara samma steg) Enbart ett antagande, jag har aldrig lyssnat på 1090.
Det kunde vara kul att höra dem tillsammans med tex Holographic pre , men just nu är jag så nyfiken på de omtalade högprestigestegen som Bryston, ARC, McIntosh, Burmester, ASR att jag prioriterar dem först.
TAD vågar jag inte ta hem, och Morellos dynamitpaket får inte plats rent fysiskt, men visst hade det varit kul att lyssna på dem i min setup. :)
Hittills har jag upplevt att de steg som lyckats bäst i F/E-lyssningar inte har engagerat mig musikaliskt i tillräcklig grad. Närmast målet kom 14B-SSTr, men inte tillräckligt nära för ett köp.
McIntosh-kombon och ASR tilltalar mig mer. På de här nivån av prylar handlar det om personliga preferenser och matchning med högtalare och övrig elektronik samt inte minst rummet. Inga av stegen är dåliga, hoppas att du inte läser det så. Jag ska tycka om det jag hör, och det ska slå an på samma emotionella strängar som irl-upplevelser gör, mina intryck av irl-upplevelser. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2011-09-27 08:24

Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då :D

Vh Christer

Hade det varit så enkelt? :)

Alla mina prylar göms i ett skåp, förutom högtalarna, tyvärr. Önskar att de hade varit osynliga också.

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

lech
inaktiv

Inläggav lech » 2011-09-27 08:26

shifts skrev:lech: Vad betyder det att det inte är "studentmiljö"? De bilder jag sett från
sprudels rum ser ut som ett ljust och trevligt vardagsrum.

Intressant tråd tycker jag, gillar den mycket. Tycker däremot inte att
metheny kom med inte så konstiga frågor. Alla får avfärda vad som helst
hur de vill, men jag förstår om någon vill fråga om anledningen till det å.

Ett exempel på Studentrum

Bild

Lånad bild från offentligheten som inte är stulen alltså
//Lech

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2011-09-27 08:29

sprudel skrev:Ojdå! Här händer det saker. :)

Mc204 enbart utan LennartJ:s förnämliga försteg drivet av Lavry DA direkt var bra men inget att hetsa upp sig över. Med c 2300 blev det mer dynamik, bättre djup och artikulation. Kanske lite avrundat ensamt.

Men, med en trasig kabel som ställde till det, blev något bättre med riktig kabel.

Sprudel,

Har du lyssnat på Bryston tillsammans med c2300 ?
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2011-09-27 08:44

Laila skrev:

Sprudel,

Har du lyssnat på Bryston tillsammans med c2300 ?

Nej, tyvärr

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2011-09-27 09:04

Finns det något slags intresse hos vissa för att Sprudel till sist skall köpa något som vunnit i F/E för att det måste man ju bara tycka är bäst?
Personligen hoppas jag på att Sprudel skall bli nöjd och kunde inte bry mig mindre om att han skulle välja F/E testade grejor.
Jag upplever Sprudel som att ha bra koll på verkligheten och jag är övertygad om att han vet vad han vill ha då han hör det han gillar oavsett vad det står på apparaterna.

mvh/Harryup

Användarvisningsbild
metheny
Inaktiverad

Inläggav metheny » 2011-09-27 09:12

sprudel skrev:
metheny skrev:Du kan alltså inte förstå att det är jämförelsen 991 vs 1090 jag vänder mig emot? Inte lyssningsintrycken av 991 som sådana?

Här var det, tror jag.
Att jag avstått från RB1090 bygger på ett antagande att de är tämligen lika RB 1080 i karaktären. (RB 991 och RB 1080 skall ju vara samma steg) Enbart ett antagande, jag har aldrig lyssnat på 1090.
Det kunde vara kul att höra dem tillsammans med tex Holographic pre , men just nu är jag så nyfiken på de omtalade högprestigestegen som Bryston, ARC, McIntosh, Burmester, ASR att jag prioriterar dem först.
TAD vågar jag inte ta hem, och Morellos dynamitpaket får inte plats rent fysiskt, men visst hade det varit kul att lyssna på dem i min setup. :)
Hittills har jag upplevt att de steg som lyckats bäst i F/E-lyssningar inte har engagerat mig musikaliskt i tillräcklig grad. Närmast målet kom 14B-SSTr, men inte tillräckligt nära för ett köp.
McIntosh-kombon och ASR tilltalar mig mer. På de här nivån av prylar handlar det om personliga preferenser och matchning med högtalare och övrig elektronik samt inte minst rummet. Inga av stegen är dåliga, hoppas att du inte läser det så. Jag ska tycka om det jag hör, och det ska slå an på samma emotionella strängar som irl-upplevelser gör, mina intryck av irl-upplevelser. :)

Tack! Det var just min poäng, du säger ju att du varken lyssnat till 1090 eller 208, men ändå avfärdar dem på i mitt tycke lösa grunder. Men valet är givetvis fritt. Försökte bara förstå dina bevekelsegrunder. :)

Användarvisningsbild
metheny
Inaktiverad

Inläggav metheny » 2011-09-27 09:14

Harryup skrev:Finns det något slags intresse hos vissa för att Sprudel till sist skall köpa något som vunnit i F/E för att det måste man ju bara tycka är bäst?
Personligen hoppas jag på att Sprudel skall bli nöjd och kunde inte bry mig mindre om att han skulle välja F/E testade grejor.
Jag upplever Sprudel som att ha bra koll på verkligheten och jag är övertygad om att han vet vad han vill ha då han hör det han gillar oavsett vad det står på apparaterna.

mvh/Harryup

Samma här. Nej för min del spelar det ingen roll som helst vad han väljer och inte väljer. Att det blir ett sådant tjafs beror ju på att vissa, som du t ex, lägger in en innebörd i vad man skriver som inte finns där. Trist.

Användarvisningsbild
metheny
Inaktiverad

Inläggav metheny » 2011-09-27 09:15

MagnusÖstberg skrev:
metheny skrev:Jo, därför att metoden att a/b lyssna öppet är vida överlägsen f/e lyssningsmetoden. 8O :roll:

Jag ger upp.
Det finns många trådar att läsa om f/e-testning. Det är bra om du läser dem.

Alla trådar behöver inte handla om metoden, och alla resultat som LTS har (och jag har varit med om testningarna som tidigare ordförande i föreningen) är en ypperlig källa till grovsortering utifrån de preferenser, vilka det än må vara, man har.

Men resultaten är inte entydligt giltiga i alla sammanhang utan det måste till egna lyssningar och utvärderingar i den omgivningen man ämnr använda sin tänkta utrustning.

Varför har du fått för dig att jag inte vet vad f/e - lyssning innebär?

Är det för att en massa andra påstår det? Eller är det något konkret som jag skrivit som får dig att tro det? Vad i såfall?

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2011-09-27 10:18

Harryup skrev:Finns det något slags intresse hos vissa för att Sprudel till sist skall köpa något som vunnit i F/E för att det måste man ju bara tycka är bäst?

mvh/Harryup

Om frågan var riktad till mig(?), nej inte det minsta . . . :)
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Användarvisningsbild
shifts
Med fasen rätt!

Inläggav shifts » 2011-09-27 10:33

Har bara varit med i tråden lite marginellt, men kan ju också svara: Jag hoppas
och tror sprudel köper det slutsteg han tycker låter bäst. Mitt lilla inhopp var
mest för att backa upp metheny en smula :)
2021 maj på Spotify

MorganM

Inläggav MorganM » 2011-09-27 11:53

Hm.. kan inte minnas att jag lyssnat på ett par i16s :roll: .

Du kanske blandar ihop mig med någon annan Morgan här på forumet?

Jag är ju från Enköping.Avatar (MorganM).

Annars har jag blivit lite senil :? :D .
Oppo 105D,Holografic Audio pre two fullbredd,Cr 80es,Ulc 1,2,pi60,px2,2st Holographic Audio Amp twenty.

Användarvisningsbild
metheny
Inaktiverad

Inläggav metheny » 2011-09-27 13:06

shifts skrev:Har bara varit med i tråden lite marginellt, men kan ju också svara: Jag hoppas
och tror sprudel köper det slutsteg han tycker låter bäst. Mitt lilla inhopp var
mest för att backa upp metheny en smula :)

Det tackar jag för. Lätt att bli uthängd som ett miffo pga ett missförstånd(?). Sen kan ju folk tycka att jag är ett miffo ändå, men det kan gärna få va av rätt anledning då. :lol:

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2011-09-27 13:21

MorganM skrev:

Hm.. kan inte minnas att jag lyssnat på ett par i16s :roll: .

Du kanske blandar ihop mig med någon annan Morgan här på forumet?

Jag är ju från Enköping.Avatar (MorganM).

Annars har jag blivit lite senil :? :D .

Då finns det fler Morgan. :D Mitt misstag. Sorry!

M.Twain

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-09-27 13:28

Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då :D

Vh Christer

Först skrattade jag när jag läste ditt inlägg. Sen lugnade smilbanden ner sig och jag inser att du antagligen har rätt. Hifi är en skum hobby..
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi