Hmmmm
Hej och hallå...
Vi ber om ursäkt att vi är lite sena... det visar sig att det är mycket mer pyssel att få ihop dessa än vad man kan ana

Snickarens timpeng blir inte så stor om man säger så... -men det får vi ta igen på att han kan det här nu till nästa sats
Hursom så läggs nu sista handen på bakstycken och lister etc.
Jag har lite körigt på jobbet men tänkte ta ledigt nästa torsdag och köra alla lådor personligen till Larsen.
Snickarens del i detta projekt går nu mot sitt slut och jag vill då att vi klarar av vårt ekonomiska åtagande mot honom nu.
* det återstår 1000 kr av det ursprungliga lådpriset.
* snickaren har köpt in korrekta basreflexrör i papp och gjort fräsningarna efter dessa. de kostar 50 kr för ett par om man vill ha sådana.
* snickaren har skaffat islagsmuttrar /muffmuttrar

, -e räfflad sak med krage...
50 kr för 20 st om man vill ha sådana
*Emballage 100 kr
Enda chansen att inte betala för emballaget är att själv komma (ni är mycket välkomna!) till snickarens verkstad och hämta era lådor. -de vassa hörnen är ju så ömtåliga att jag inte vill frakta runt lådorna utan emballage.
Så man sätter alltså ganska omgående in pengarna till snickaren.
1000-1200 kr beroende på rör eller inte etc. Märk insättning med nick.
Skall de skickas nu med en gång (olackerade) hör av er till mig per pm så löser vi detaljerna för detta.
Nästa steg... Lack, element, plastdetaljer etc. med Larsen vill jag att ni tar direkt med Larsen. 0370-70900
Ni ringer själva upp Larsen och bestämmer med honom vad ni vill ha och förskottsbetalar detta till Larsen.
När det gäller prylarna från Larsen så sticker diskanten ut lite så till vida att OA51.LE2 diskanten med sin orginalplatta (såsom man t ex köper den från HiFi-kit) inte passar annat än om man skär ett urtag i baselementets plastdisansring (plattan kommer också att sticka upp en aning över kanten upptill...
Den modifierade plattan som Larsen gör till Larsen 8 är alltså nödvändig för att det skall passa direkt.
Nu är det dock så att det byte av frontplatta som Larsen gör på dessa inte riktigt är plugg and play, det krävs lite trixs och handlag och på grund av detta kommer Larsen inte att sälja några lösa Larsen8 diskantplattor (folk kan misslyckas och förstöra sina diskanter och det skulle skapa trist badwill)
Istället kommer Larsen att sälja korrekt modifierade diskanter med Larsen8 platta till samma pris som Hifi-kit säljer diskanten. typ 819 kr
-Detta alltså som information till er som inte tänkte köpa det färdiga element-kittet men som kanske önskat sig bara frontplattan.
Nu till en god nyhet!
Det har snickrats lite extra och finns några extra par lådor över.
Nattlorden
dwarb
The Master
-har ju i tråden visat intresse och de kan om de vill få köpa ett par var...
Utöver detta finns det 2 par till över... först till kvarn.
Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.