Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
steveo1234 skrev:Två frågor.
1. Vad blev totalpriset för ett par (utan frontramp och ytbehandling)?
2. Finns det någon anledning att dessa inte skulle fungera utmärkt som surroundhögtalare i antal om 6-8 stycken?
avr7000 skrev:steveo1234 skrev:Två frågor.
1. Vad blev totalpriset för ett par (utan frontramp och ytbehandling)?
2. Finns det någon anledning att dessa inte skulle fungera utmärkt som surroundhögtalare i antal om 6-8 stycken?
typ 2200 + 6500 + 120 = 8820 kr
Då har du ett par i rå MDF med element, filter och plastdetaljerna...
utan dämpvinge, front och terminal.
*Det går utmärkt att köra dem som surround! Jag har kört med 4 st i flera år... en fördel är att du kan skifta H o V högtalare om du vill labba med utstrålningsvinkeln på de olika surrhögtalarna...
(Mina bakre har jag monterade som de skall på rummets bakvägg, de jag har på sidoväggarna spelar s a s bakåt in i rummets bakre del)
Stefan
Jonas skrev:AVR700 skrevJag kör ner lådorna till Skillingaryd i morgon
Kör du via GBG?
/Jonas
Jonas skrev:Det är en omväg på ca 10 mil
Jag vet....Men det är ju så trevligt här så det är värt en omväg...
![]()
/Jonas
avr7000 skrev:OBS!!!!!
Alla som skall ha saker från Larsen, lådorna lackade etc.etc. måste omgående ringa och ta det med Larsen.
Jag kör ner lådorna till Skillingaryd i morgon och de lådor som skall lackas måste får sina kanter brutna, de som inte skall lackar (faneras) skall naturligtvis inte ha dem brutna...
Filter skall beställas från Danmark för de som vill ha det.
Diskanter skall beställas etc.
En massa info som det måste bringas ordning i om detta skall flyta på!
Mvh
Stefan
mapem skrev:Fantastiskt! Jag borde hängt på. Kan det bli en ny chans, månntro?
30Hzbone skrev:Undrar om man ngn gång får möjlighet att teckna sig för en Lill-Stig?
avr7000 skrev:30Hzbone skrev:Undrar om man ngn gång får möjlighet att teckna sig för en Lill-Stig?
Jag har sjukt mycket på jobbet nu, reser till USA för att hämta hem en ny processutrustning snart som jag sedan skall starta upp verksamhet i men....
Jag är sugen på att dra igång ett "gruppköp" med LillStig med ovansida-baffel-front i ett stycke stålplåt (lackad eller borstad rostfri) (något som jag tar fram och låter tillverka), övrig låda med Basreflexrör etc. i vitlackad MDF (något som jag låter min OA51 snickare tillverka), Element, dämpmaterial, terminal, notchfilter? ev. montering och frakt etc. som jag låter Larsen sköta.
Stefan
Glebster skrev:
Vad är en lill-Stig?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: smorgar och 0 gäster