Moderator: Redaktörer
zapanasta skrev:Låter lite på din beskrivning av högtalarna att både pip och pk får smisk.
Kul med en uppstickare om inte annat
phon skrev:zapanasta skrev:Låter lite på din beskrivning av högtalarna att både pip och pk får smisk.
kanske mot mängden piP men inte mina dom går lägre och låter annorlunda.
nadifierad skrev:phon skrev:zapanasta skrev:Låter lite på din beskrivning av högtalarna att både pip och pk får smisk.
På vilket sätt låter de annorlunda?
boom skrev:zapanasta skrev:Låter lite på din beskrivning av högtalarna att både pip och pk får smisk.
kanske mot mängden Pk men inte mina dom går lägre och låter annorlunda.
undrar om det går att skönja vissa likheter? Ja.DVD-ai skrev:Annan diskant med eller ?
Ja.Ragnwald skrev:Ne, det är filtret som gör ett.
Ja.DVD-ai skrev:intressant, vore kul att höra
Ja.MagnusÖstberg skrev:Och dämpmaterialet.
Ja.phon skrev:Och annan låda.
Ja.DVD-ai skrev:cool,
men är dom mer kompetenta vid högre ljudtryck nu då ?
Que?Ragnwald skrev:bien sûr
petersteindl skrev:nadifierad skrev:phon skrev:zapanasta skrev:Låter lite på din beskrivning av högtalarna att både pip och pk får smisk.
På vilket sätt låter de annorlunda?boom skrev:zapanasta skrev:Låter lite på din beskrivning av högtalarna att både pip och pk får smisk.
kanske mot mängden Pk men inte mina dom går lägre och låter annorlunda.
Hmm,...undrar om det går att skönja vissa likheter?
![]()
MvH
Peter
phon skrev:Ja.DVD-ai skrev:Annan diskant med eller ?Ja.Ragnwald skrev:Ne, det är filtret som gör ett.Ja.DVD-ai skrev:intressant, vore kul att höraJa.MagnusÖstberg skrev:Och dämpmaterialet.Ja.phon skrev:Och annan låda.Ja.DVD-ai skrev:cool,
men är dom mer kompetenta vid högre ljudtryck nu då ?Que?Ragnwald skrev:bien sûr
![]()
![]()
![]()
Harryup skrev:DVD-ai;
Hur vet du att deras "konstigheter" i diskanten inte kommer av att dom avslöjar något i resten av kedjan?
Och om dom är bättre på att vara tydliga så att man hör vad sångaren sjunger kan då en annan högtalare vara bättre på något om man inte hör vad orkestern spelar eller sångaren sjunger? I så fall spelar det någon roll om det t.ex. Låter mjukare i diskanten om något som man inte vad det i stora stycken är? Med viss överdrift förstås. Personligen så tycker jag att hör man i ena paret inte vad som sjungs så spelar det ingen roll hur det låter om någon annan del av musiken, då är det Blocket nästa som gäller.
Mvh/Harryup
KarlXII skrev:Harryup skrev:DVD-ai;
Hur vet du att deras "konstigheter" i diskanten inte kommer av att dom avslöjar något i resten av kedjan?
Och om dom är bättre på att vara tydliga så att man hör vad sångaren sjunger kan då en annan högtalare vara bättre på något om man inte hör vad orkestern spelar eller sångaren sjunger? I så fall spelar det någon roll om det t.ex. Låter mjukare i diskanten om något som man inte vad det i stora stycken är? Med viss överdrift förstås. Personligen så tycker jag att hör man i ena paret inte vad som sjungs så spelar det ingen roll hur det låter om någon annan del av musiken, då är det Blocket nästa som gäller.
Mvh/Harryup
+1 Dags för säkerställande med annan elektronik
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster