Eller har det hela dött ut helt....
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:KarlXII skrev:IngOehman skrev:PS. Admin får gärna stänga tråden.
Vh, iö
Vi kan väl hålla öppet ett tag till och hoppas att sista ordet inte är sagt ännu?![]()
Vore synd om denna fina diskussion skulle sluta så snöpligt, tycker jag.
Vi lyssnar lite på andras synpunkter och argument och ser vad som händer.
Eftersom idén är IngOehmans tycker jag att det är på hans ansvar att ta fram en fungerande maskin.
Flint skrev:Jag har bara testat principen och redovisat mina intryck och om det har inneburit någon form av reklam får var och en avgöra. Jag gjorde tidigt klart att där slutar mina åtaganden men jag har under "tvång" medgivit att jag i värsta fall men motvilligt kan fräsa fram några kretskort. Nu verkar vinklingen vara att projektet faller på om inte jag bygger ett steg men jag kan aldrig tro att jag är ensam i Sverige om att kunna ta fram ett enkelt litet slutsteg och ett kretskort med en extra pott i motkopplingsslingan för demo.
Flint skrev:Om inte IngOehman anser sig klara det känner han säkert någon som kan det.
Flint skrev:Felet om projektet stannar här är alltså inte mitt och jag tänker även i fortsättningen jobba för att behålla det positiva samarbetsklimatet. Idén är värd att provas.
Flint skrev:Den färgning det bidrar med är mycket musikalisk. Jag gillar den skarpt. Låter mycket likt ett rörsteg. Hur lika får framtiden visa.
Flint skrev:Konsensus. (Slösar ogärna med ord. Hellre med ackord)
Flint skrev:IngOehman
Eftersom jag har inställningen att allt som ökar likheten med verkligheten vid musikåtergivning i subjektivt upplevd bemärkelse är mer HiFi har jag inga problem med det som händer här. Det är väl bara ditt gamla gäng transparentfanatikerna som kan tänkas drabbas av en och annan neuros eftersom in- och utsignal kraftigt skiljer och därmed får anses ge fel färg. Dom är nog mycket förvånade över att du så tydligt har bytt fot och marknadsföringsideologi.
Flint skrev:IngOehman
Eftersom jag har inställningen att allt som ökar likheten med verkligheten vid musikåtergivning i subjektivt upplevd bemärkelse är mer HiFi har jag inga problem med det som händer här. Det är väl bara ditt gamla gäng transparentfanatikerna som kan tänkas drabbas av en och annan neuros eftersom in- och utsignal kraftigt skiljer och därmed får anses ge fel färg.
Flint skrev:Dom är nog mycket förvånade över att du så tydligt har bytt fot och marknadsföringsideologi.
IngOehman skrev:Kronkan: Nej, jag har verkligen inte gjort någon helomvändning. Det är
bara Flints förutfattade meningar som börjar ramla i bitar.![]()
Tror man skall se hans inlägg (nedan) som en illustration av hur svårt det
kan kännas, att ens världsbild kollapsar. Nu gör han ett sista försök att
makndasföra idén att det är världen som förändrats, så att hans världs-
bild har varit rätt. Men det har den faktiskt inte varit.Flint skrev:IngOehman
Eftersom jag har inställningen att allt som ökar likheten med verkligheten vid musikåtergivning i subjektivt upplevd bemärkelse är mer HiFi har jag inga problem med det som händer här. Det är väl bara ditt gamla gäng transparentfanatikerna som kan tänkas drabbas av en och annan neuros eftersom in- och utsignal kraftigt skiljer och därmed får anses ge fel färg.
Vet inte vilket "gäng" det är du talar om.
Känner inte heller till de neuroser du talar om. Har inte sett några tecken på
något sådant.
Den enda som jag sett tycks betrakta de skillnader som man kan få (genom
att optimera en anläggnings förstärkare till dess högtalare) som "färgningar",
är du. Är DU transparentfanatiker?Flint skrev:Dom är nog mycket förvånade över att du så tydligt har bytt fot och marknadsföringsideologi.
Jag sysslar inte med någon marknadsföring.
Jag har dessutom varit helt konsekvent med avseende på vad jag tycker
om de här sakerna, lika länge som jag har syssla med dem.
Och jag har aldrig förspråkat nollohmsförstärkare.
Jag har dessutom i åtskilliga artiklar genom åren i MoLt beskrivit hur man
kan införa olika sorters signalpåverkande kompensationer för att förbättra
återgivningen.
När det gäller för- och nackdelar med spännings- respektive strömdrivning
har jag skrivit artiklar om det redan på 90-talet.
Vad sen du tror om mig har nog mera med dina förutfattade meningar att
göra, och med vad du har läst att andra tror eller påstått.
- - -
För övrigt är det intressant att de där som skulle vara förvånade och som
skulle uppfatta det där som du påstår, inte är varken identifierade eller ger
sig till känna. Jag tror att det beror på att de finns bara i din fantasi.
Det kan nog vara så enkelt att det är DU (och inte några andra) som inte
förrän nu förstått min inställning, och att det enda som återstår är att du
nu även måste inse att min nställning inte är ny, utan precis samma som
den alltid har varit.
Vh, iö
Flint skrev:Visst är det skönt att slippa krampande ideologiska tumregler.
IngOehman skrev: Visst är det skönt att slippa krampande ideologiska tumregler.[/För de som gör så slipper ju föreställa sig att världen är komplex. Men de
kommer att missta sig på andra människor, om och om igen.
Vh, iö
IngOehman skrev:Vet inte vilket "gäng" det är du talar om.
IngOehman skrev: Jag har dessutom i åtskilliga artiklar genom åren i MoLt beskrivit hur man kan införa olika sorters signalpåverkande kompensationer för att förbättra återgivningen.
IngOehman skrev:Vad sen du tror om mig har nog mera med dina förutfattade meningar att göra, och med vad du har läst att andra tror eller påstått.
Kronkan skrev:Hej IÖ och andra!
Skönt med en kopp morgonkaffe. Sätter på en av hustruns cd med Kim Carnes. Åker ut lika fort för det är något som inte stämmer i ljudbilden utan istället åker musiktidningens Lira:s ljudspår till nr 4 2009 in. Man blir påmind om att det finns bra och rolig musik som sorgligt nog aldrig når en större publik.
IÖ, jag menar inte att du har gjort en helomvändning...
Kronkan skrev:...Men kanske då och då medverkar till att bredda perspektiven.
Kronkan skrev:Och det är bra hållning att var och en får göra sin egen resa och kanske att debatten om resans ändamål kan hållas på en sansad nivå.
Kronkan skrev:Mitt budskap var däremot att det inte säkert är bra för en produkt att vara gratis. Det finns, enligt min uppfattning sådant som skall vara prissatt lågt, men det är inte säkert att detta gynnar vissa produkter. En liten, kanske märklig randanmärkning.
IngOehman skrev:Kronkan skrev:Hej IÖ och andra!
Skönt med en kopp morgonkaffe. Sätter på en av hustruns cd med Kim Carnes. Åker ut lika fort för det är något som inte stämmer i ljudbilden utan istället åker musiktidningens Lira:s ljudspår till nr 4 2009 in. Man blir påmind om att det finns bra och rolig musik som sorgligt nog aldrig når en större publik.
IÖ, jag menar inte att du har gjort en helomvändning...
Det uppfattade jag inte att du skrev heller. Det var ju Flint som skrev det. Och
han har fel.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 32 gäster