Moderator: Redaktörer
bassman skrev:Mycket grafer å tecken blir det.
En översikts variant.
edit. va nu då, bilderna syns ju inte..?
Kraniet skrev:en annan fråga är det här med att man bör dämpa en yta lika stor som 2,5ggr golvytan. Menas då rummets fria golvyta? Dvs ska man räkna bort golvytan under soffan och under andra möbler som skymmer/tar upp golvyta?
eriken skrev:Kraniet skrev:en annan fråga är det här med att man bör dämpa en yta lika stor som 2,5ggr golvytan. Menas då rummets fria golvyta? Dvs ska man räkna bort golvytan under soffan och under andra möbler som skymmer/tar upp golvyta?
Det där är nog rätt svårt att göra själv då det är som Ingvar säger, var och hur tjockt man bör dämpa beror helt på rummets övriga akustiska egenskaper.
Det är först nu efter drygt ett års experimenterande av dämpning som jag fått till det så att det låter bra och trovärdigt, knepet var att ta bort all dämpning förutom bakom högtalarna
mineralull skrev:Jag ser nu på bilderna att så verkar det tyvärr vara.
Vet ni hur dåligt det brukar låta med mikrofoner? Jag är lite förvånad att jag inte ser några människor, som händelsvis råkar vara intresserade av akustik göra denna miss när det sägs att sveriges radios utrustning var inblandad.
mx skrev:Det var mikrofon. Då kom förmodligen frågorna och dialogen med andra
människor också med.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster