Jaha, då fortsätter vi..
Lödde som sagt filter i torsdags, men det gick åt skogen då det saknades en konding till varje filter

,,,,,borde man ju kollat lite tidigare..... det löstes dock på fredagen efter ett samtal till IÖ, det blev en annan konding som jag hade hemma så länge.
(det var till notchfiltret).
Nåväl, sent på fredagkvällen så fortsatte jag med monteringen och vid 0130 på lördagsmorgonen så började det poppa på.
Blev sittande till 0300 då ögonen började bli tunga...
Och ljudet då? om någon undrar...
ja till en början tyckte jag att dom låter lite hårt, inte så silkeslena som Ino brukar låta, men redan på lördagseftermiddagen så tyckte jag att det blev bättre.
Fick trevligt främmande på lördagskvällen av reservdelar med kompis så vi fick trycka på lite...dom lyckades pricka rätt i tid så dom fick höra på pi25..dom hade ju bara varit monterade i ca 15 timmar när dom kom förbi...
Så om man jämför med piP så går det inte alls....pi25 är nått helt annat, även på lägre nivåer, mycket mera "botten" i allt, tex röster, virvel mm...och framför allt basen...och ljudtrycket det går att få ur dom....
Det verkar som om dom blir mjukare ju mer man spelar på dom, dom har ju inte gått så länge ännu, så det blir nog bara bättre o bättre...
Dock så har jag lite invinkling kvar att laborera med då jag tycker att piP hade bättre placering av instrument, röster mm.
Det tyckte även reservdelar på lördagskvällen då vi började med muppar o sen piP och sist pi25.
Men vi var helt överens om att piP borde inte spela så mycket o bra som den gör på dom nivåer vi låg på ibland ....och priset med piP och Profundus x-2 blir ju ungefär samma som bara pi25....så det är en svår avvägning.
Men visst, pi25 och px-2 är inte helt fel.... jag sitter nog nöjd ett bra tag nu....fast kanske ett par basar till ....
Har ett par px-2 som jag ska sätta ihop o prova hos mig innan leverans till en kompis....faaaarligt....
Och så var det ju det här med lackeringen......jag gav lackeraren fria händer, men sa kanske matt på sidorna med nått fräckt på baffeln, att jag ville ha nått ovanligt, och det blev det.

Han ringde och undrade vad jag trodde om svart på sidorna och gult o rött på baffeln, bra sa jag, bra sa han för så blev det!!
Så nu lite bilder.....äntligen....
Fast matt färg, näe det blev det inte...
Montering...
Filter....
Diskant monterad...
Terminal....
Det låter..
Färdig..
Jag ville ha den främre porten "infälld" och lackad, tycker att det blev bra.
Det en candy röd och gul färg på baffel och blank svart på sidorna, sen 2 lager klarlack på allt, dom ÄR blanka!!. Jag är nöjd!
Svårt att få till på bild, dom ska ses (o höras!) i verkligheten.