Är Audyssey XT 32 en bra produkt som man kan se som "ljudförbättrande" i ett normalt rum? Ser/lyssnar till 80% film och 20% musik.
/Lennart
Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Det beror på rummet, så det kan fungera halvrisigt till riktigt riktigt bra. Bäst blir det om man går upp till Pro med en mycket bättre mikrofon och möjligheter till både fler mätpunkter och att spara fler mätserier (vill jag minnas).
Ju underligare rum desto större risk det inte blir optimalt, kalibreringarna baseras på ett antal "standardrum" som om det rummet man har inte klaras av att mappas mot ett av dem så blir det inte jättebra.
Lennart skrev:Nattlorden: Använde du XT 32 eller Pro som jag antar måste köpa till?
Nattlorden skrev:Lennart skrev:Nattlorden: Använde du XT 32 eller Pro som jag antar måste köpa till?
32. Jag lade inte 5 papp på något som jag kanske inte skulle ha i slutändan ändå... och det blev det inte - för jag gick på Pioneer istället till slut.
boom skrev:Sen funkar ju inte audyssey när man kör med blåray och hd ljud.
Nattlorden skrev:boom skrev:Sen funkar ju inte audyssey när man kör med blåray och hd ljud.
Det där får du allt förklara närmare om du vill vi skall tro på det...
boom skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:Sen funkar ju inte audyssey när man kör med blåray och hd ljud.
Det skall tydligen finnas en låÅÅÅÅÅÅÅÅÅng tråd på avs forum om det och det är hösägen i från en släkting som sitter på det forumet och han har läst i genom tråden och stämmer det som han säger, så implanterar tillverkarna något som ej fungerar tillsammans med hd ljud.
Nattlorden skrev:boom skrev:Nattlorden skrev:boom skrev:Sen funkar ju inte audyssey när man kör med blåray och hd ljud.
Det skall tydligen finnas en låÅÅÅÅÅÅÅÅÅng tråd på avs forum om det och det är hösägen i från en släkting som sitter på det forumet och han har läst i genom tråden och stämmer det som han säger, så implanterar tillverkarna något som ej fungerar tillsammans med hd ljud.
Det är väl vara att ta ut ljudet analogt från blåspelaren.
Wecco skrev:Vad det drog ner volymen... Före kalibreringen så var normal volym ca 30 på förstärkaren och efter är samma ljud nivå runt 20, fast har ett bättre tryck i ljudbilden samt att det är ett jämnare ljud nu. Det konstiga är att den ställe både front å center på 40Hz enl tillverkaren så går centern som lägst till 70Hz.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster