sprudel skrev:Jansson skrev:Jo.
Sprudel
Har avhållit mig från att kommentera i tråden eftersom jag inte hört denna förstärkare själv och inte heller i din anläggning specifikt.
(Det vore dock trevligt att få möjlighet någon gång dvs träffas och lyssna hemma hos dig)
Nu blir jag nog jäkligt tråkig men om vi backar bandet, har någon annan förstärkare presenterat en så annorlunda ljudbild i din anläggning som denna?
Du har testat många mycket kompetenta förstärkare vid det här laget.
Min syn på saken är att denna är en konstruktion med en påtaglig avvikande ljudlig signatur.
Medvetet utprovad av konstruktören för att få den att sticka ut från mängden. Att den skulle vara så enastående avslöjande i jmf med de andra som du har erfarenhet av måste väl ses som osannolikt?
Waters it's alright ska ha rejäl knuff i kagg-slagen. Annars är nåt fel.
Raising sand kan väl ändå inte låta bra trots högupplöst uppspelning?
Bara mina tankar.
Tycker att du är ganska spot on i mina egna funderingar. Andra steg har visat lika tendenser men inte i samma utsträckning.
3D informationen har jag aldrig varit i närheten av, klarheten i akustiskt inspelad musik är enastående, rent o naturligt. Hur i helskotta kan ett steg prestera detta och samtidigt presentera Roger Waters trummor litte dull? Förstå att jag blir konfunderad.
Kombinera Bryston 14bsst djupperspektiv med en bra rörförstärkare så har du ASR, ibland!
Mitt stora aber är just Roger Waters o PF, klarar inte att vara utan dem optimalt återgivna, de är viktigare än allt annat.

Edit: Raising Sand låter bättre högupplöst, inte perfekt, men enastående njutbar.
Jag tar sats i det du skriver och poängterar att du skriver;
Ibland.
Ibland borde vara oftast eller nästan jämnt.
Samtidigt så tänker jag att du säkert har tänkt detta eftersom du faktiskt också skriver detta om rörförstärkare och Bryston slutsteg.
varför inte så här?
Välj det slutsteg som du provat och gillat mest och som passar dina krav bäst.
Det ger dig en bas att stå på.
Sedan laborera med olika försteg.
Visst kör du din dac också som försteg?
Är den verkligen så bra på att multitaska i en en så högpresterande anläggning som din?
Underskatta inte påverkan av ett bra försteg.
Jag måste ändå skriva att jag, utifrån vad du beskriver, är mycket skeptisk till ASRen.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2