Bamsefar skrev:KarlXII skrev:Wänner, ni blir väl inte sugna nu va?
Jag har faktiskt frågat Ingvar vad ett par kostar....![]()
Hur blir det då med utsikten?!
Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:KarlXII skrev:Wänner, ni blir väl inte sugna nu va?
petersteindl skrev:Ingen har ännu kommenterat restaurangen. Den har bästa renomee. Jag har faktiskt aldrig varit där men alla jag känner som ätit på Morkullan är lyriska
Johan_Lindroos skrev:Bamsefar skrev:KarlXII skrev:Wänner, ni blir väl inte sugna nu va?
Hur blir det då med utsikten?!
Bamsefar skrev:Ja frun i bostaden skulle antagligen döda mig, så jag lät bli - men priset var avskräckande faktiskt - inget par till mig, såvida vi inte fixar ett gruppköp då
Nattlorden skrev:Bamsefar skrev:Ja frun i bostaden skulle antagligen döda mig, så jag lät bli - men priset var avskräckande faktiskt - inget par till mig, såvida vi inte fixar ett gruppköp då
Sex siffror, eller sju?
MagnusÖstberg skrev:Skulle vara intressant att få veta vad bakgrunden är till internkablaget "som kostar som en småbil" eller hur Ingvar nu formulerade sig.
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Skulle vara intressant att få veta vad bakgrunden är till internkablaget "som kostar som en småbil" eller hur Ingvar nu formulerade sig.
Om jag skall gissa, så tror jag det har mer med kundönskemål än med Ingvars egen design att göra.
MagnusÖstberg skrev:Det skulle väl vara mycket olikt Ingvar och mycket mot allt jag uppfattar att hans filosofi står för.
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Det skulle väl vara mycket olikt Ingvar och mycket mot allt jag uppfattar att hans filosofi står för.
Ja... då väntar jag på en bättre alternativ förklaring då...
sprudel skrev:Det blir ju mycket snören till alla de elementen. Vad kan det få för effekter?
Nattlorden skrev:sprudel skrev:Det blir ju mycket snören till alla de elementen. Vad kan det få för effekter?
Du syftar på att kablarna skulle behöva vara skärmade och att Ingvar inte skulle hitta en tillräckligt väl skärmad kabel med samma ledningsförmåga som den vanliga enkla kabeln han använder för mindre pengar än så?
Låter ganska osannolikt x 2.
blixten_no1 skrev:Kabeln va kundens önskemål.
MagnusÖstberg skrev:blixten_no1 skrev:Kabeln va kundens önskemål.
Så det placerades in en kabel för 100 000 mer än nödvändigt i Ingvars utvecklingsprojekt utan att Ingvar avrådde.
Det hade jag aldrig trott.
Internkablaget kostar alltså dubbelt så mycket som elementen.
MagnusÖstberg skrev:Vet inte om jag minns fel, eller om Ingvar editerade inlägget efter - men nu står det ju att internkablaget "kostade som en hel normal hifianläggning".
Och det är väl förhoppningsvis en bra bit under 100 000 spänn för de flesta.
Även om det fortfarande känns underligt att Ingvar skulle acceptera en rejäl fördyring om det inte hade några ljudliga fördelar.
Ja.KarlXII skrev:MagnusÖstberg skrev:Nu har du läst snabbt och fel, jag utgår från att det måste finnas det och är nyfiken på dem
Eller hur?
Nattlorden skrev:Bamsefar skrev:Ja frun i bostaden skulle antagligen döda mig, så jag lät bli - men priset var avskräckande faktiskt - inget par till mig, såvida vi inte fixar ett gruppköp då
Sex siffror, eller sju?
Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Nattlorden skrev:MagnusÖstberg skrev:Skulle vara intressant att få veta vad bakgrunden är till internkablaget "som kostar som en småbil" eller hur Ingvar nu formulerade sig.
Om jag skall gissa, så tror jag det har mer med kundönskemål än med Ingvars egen design att göra.
Det skulle väl vara mycket olikt Ingvar och mycket mot allt jag uppfattar att hans filosofi står för.
Ja... då väntar jag på en bättre alternativ förklaring då...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster