Moderator: Redaktörer
mx skrev:Vad tror ni om kablar?
ThePreTor1aN skrev:Jag trodde aldrig det skulle hända men vad har hänt med alla debatt ämnen om transparens och tillhörande kontroversiella ämnen på faktiskt?.
mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Vad tror ni om kablar?
Jag har en här. Vad sägs om det?
Hur låter den?
Max_Headroom skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Vad tror ni om kablar?
Hur låter den?
Inte alls. Man kan dock hålla den i änden och svänga runt den. Vevar man på som fan så har den ett liksom vinande ljud.
mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Vad tror ni om kablar?
Hur låter den?
Inte alls. Man kan dock hålla den i änden och svänga runt den. Vevar man på som fan så har den ett liksom vinande ljud.
Jag har en kabel tillverkad av Proson. Den kostade 300 kronor. Bör jag byta?
För mer sväng i musiken, menar jag?
xeizo skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Vad tror ni om kablar?
Hur låter den?
Nej
mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Vad tror ni om kablar?
Hur låter den?
dennis skrev:Häller bensin på elden, varför bry sig om kablar när man kan uppnå samma resultat med rätt ställ för apparaturen?
Saknar lite punch i basen så borde detta vara helt rätt:
http://www.whathifi.com/review/atacama- ... shelf-only
Max_Headroom skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Vad tror ni om kablar?
Hur låter den?
Har du testat att lägga kabeln i svängar, liksom ringlande, typ? Det kanske kan ge något? (ryggskott?)
mx skrev:dennis skrev:Häller bensin på elden, varför bry sig om kablar när man kan uppnå samma resultat med rätt ställ för apparaturen?
More body, depth and punch är aldrig fel.
dennis skrev:mx skrev:dennis skrev:Häller bensin på elden, varför bry sig om kablar när man kan uppnå samma resultat med rätt ställ för apparaturen?
Finns det någon teori (behöver inte vara vetenskapligt) hur något kan förändras i ljudkaraktär beroende på vad det ställs på?
Förstår inte hur det kan påverka en elektrisk signal (vibrationer, som att tappas från 3dje våningen har jag förståelse för)...
dennis skrev:mx skrev:dennis skrev:Häller bensin på elden, varför bry sig om kablar när man kan uppnå samma resultat med rätt ställ för apparaturen?
Finns det någon teori (behöver inte vara vetenskapligt) hur något kan förändras i ljudkaraktär beroende på vad det ställs på?
Förstår inte hur det kan påverka en elektrisk signal (vibrationer, som att tappas från 3dje våningen har jag förståelse för)...
dennis skrev:Häller bensin på elden, varför bry sig om kablar när man kan uppnå samma resultat med rätt ställ för apparaturen?
Triggerhappy skrev:Har någon vart på en konsert, å sen kunnat få samma upplevelse hemma?
Borde man inte köra blindtest på det. Blunda hela konserten å sen lyssna på densamma hemma, blundandes förstås. Skulle tro det låter bättre hemma, specielt med transparenta nätkablar.....som kostar 8ggr mer än vad det kostade att gå på konsertem.
Nattlorden skrev:Logisk orimlighet. Det går t.ex. inte att göra en högtalare i massiv aluminium - den kommer inte att låta någonting.
Richard skrev:Nattlorden skrev:Logisk orimlighet. Det går t.ex. inte att göra en högtalare i massiv aluminium - den kommer inte att låta någonting.
Lådan, Watson, lådan !
KarlXII skrev:Wilson Discovery.
Richard skrev:Nattlorden skrev:Logisk orimlighet. Det går t.ex. inte att göra en högtalare i massiv aluminium - den kommer inte att låta någonting.
Lådan, Watson, lådan !
....och vilket märke tror du det är som " kickar butt" med både piP, pi60 och Linn Majik 140, samt dynaudios alla modeller ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster