Moderator: Redaktörer
Richard skrev:Nattlorden skrev:KarlXII skrev:Wilson Discovery.
-6dB vid 38Hz, max spl 110dB.... helt omöjligt den skulle kicka butt med pi60. Är ju inte ens fullregister.
...och inte ens aktiv, ju !
ivor-isobarik skrev:Jamen är det någon stampa takten känsla i den då?
Vad är det för fantastiskt du har funnit nu Rickard? Själv så måste jag nog göra om all audition igen på Linns högtalare sedan jag upptäct vad det är för ondska som påverkat resultatet i nio fall av tio.
Richard skrev:ivor-isobarik skrev:Jamen är det någon stampa takten känsla i den då?
Vad är det för fantastiskt du har funnit nu Rickard? Själv så måste jag nog göra om all audition igen på Linns högtalare sedan jag upptäct vad det är för ondska som påverkat resultatet i nio fall av tio.
What evil are you talking about, my friend ?
...foten går i ett- jag har en stor krater- grop i parketten, synd på det nya golvet..![]()
Aktivt aluminium is the shit.
eriken skrev:Richard skrev:ivor-isobarik skrev:Jamen är det någon stampa takten känsla i den då?
What evil are you talking about, my friend ?
...foten går i ett- jag har en stor krater- grop i parketten, synd på det nya golvet..![]()
Aktivt aluminium is the shit.
Kan det vara någon skapelse av B&O måntro?
DVD-ai skrev:Någon genelec ?
eriken skrev:Genlec är nog en av få högtalare jag skulle lyssna på om jag idag skulle göra ett byte av högtalare.
Richard: Hur upplever du att dom förmedlar musiken om vi glömmer alla hifiparametrar och tekniska specifikationer? De högtalare jag gillar mest spelar bara musik utan att man tänker på hur det låter. Jag gissar att genlec lär vara riktigt trevliga på den punkten.
Richard skrev:DVD-ai skrev:Någon genelec ?
Distorsionen är under 0,5 % över 100 hz genom hela frekvensområdet.
Richard skrev:"Regnbågsperspektivet " som är smått vanebildande vid goda inspelninar på piP är annorlunda återgivet genom genelec 8030a. Goda inspelningar låter ju väldigt bra genom piP. Genelec låter istället " bra" på nästan allt , där piP verkligen rent av kan låta illa vid dåliga inspelningar med hög kompression.
Tyvärr finns det ju många skivor med dålig mastring, även om musikerna är duktiga.
Får se om det blir något byte, har bara piP hemma just nu. Eftersom piP är väldigt goda återgivare av det som finns inspelat, så är det väl en fråga om äpplen och päron.
Man kan,( i praktiken) i mitt rum spela betydligt högre med genelec 8030a.
Och det är ett stort plus tycker jag.
Max_Headroom skrev:ThePreTor1aN skrev:Jag trodde aldrig det skulle hända men vad har hänt med alla debatt ämnen om transparens och tillhörande kontroversiella ämnen på faktiskt?.
Det beror på att det här med transparens inte är kontroversiellt längre. Det är det som gäller nu. Det här andra tjafset med att sätta in blanka papper bland böckerna i bokhyllan, stickkontakter i sällsynta metaller, solida guldpluggar i proppskåpet och annan "klassisk HiFi" är ute.
IngOehman skrev:Min uppfattning är att det i princip finns tre filosofiska inriktningar:
1. Man är nyfiken på ursprunget och söker en anläggning med hög fidelitet,
2. Man tycker om känslan av att en illusorisk händelse utspelar sig, och söker
en anläggning som skapar ett sådant intryck.
3. Man söker en upplevelse, och struntar i både verklig ursprungstrohet och
illusoriskt ljudskapande.
IngOehman skrev:Richard skrev:Nattlorden skrev:Logisk orimlighet. Det går t.ex. inte att göra en högtalare i massiv aluminium - den kommer inte att låta någonting.
Lådan, Watson, lådan !
....och vilket märke tror du det är som " kickar butt" med både piP, pi60 och Linn Majik 140, samt dynaudios alla modeller ?
Det måste vara en buttkicker helt enkelt.![]()
Är lite osäker på prepositionen "med" dock. "Kickar butt" brukar betyda gör
väldigt bra och "med" är ju en kortform för tillsammans med.
Och saker som "gör väldigt bra" med piP och pi60 är t ex alla goda förstär-
kare, nämnd Buttkicker, och sen alla goda avspelningsapparater, och min
favorit därvidlag är f n Oppo BDP-95EU, som "kickar butt" både tillsammans
med både piP och pi60s!
Jäsiken vad helt underbart det låter!
Vh, iö
PerStromgren skrev:IngOehman skrev:Min uppfattning är att det i princip finns tre filosofiska inriktningar:
Som jag ser det är punkt 2 bara ett specialfall av punkt 3. För mig finns bara 1 och 3.
IngOehman skrev:Min uppfattning är att det i princip finns tre filosofiska inriktningar:
PerStromgren skrev:IngOehman skrev:Min uppfattning är att det i princip finns tre filosofiska inriktningar:
Som jag ser det är punkt 2 bara ett specialfall av punkt 3. För mig finns bara 1 och 3.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster