Funderar på om det är värt att skaffa CR80s till mina kommande pX-4, eller om det fungerar helt okej med det inbyggda filtret i en reciver/processor?
Någon sam har en tanke?
Moderator: Redaktörer
Bubben skrev:Funderar på om det är värt att skaffa CR80s till mina kommande pX-4, eller om det fungerar helt okej med det inbyggda filtret i en reciver/processor?
Någon sam har en tanke?
blixten_no1 skrev:Hemma i Shifts gamla lägenhet så vart det en väldigt stor skillnad på inbyggda (denon 2105) och cr80s.
Men cr80s är ju inte direkt jätte billigt, bästa är ju att testa.
adzer skrev:Vad är det som gör att de inbyggda filtrerna är undermåliga?
adzer skrev:Jag har inte jämfört receiver mot cr80s, men mot mini dsp var skillnaden minimal.
shifts skrev:Förstår inte riktigt, men det var väl det jag skrev: vad jag tyckte.
Bubben skrev:Funderar på om det är värt att skaffa CR80s till mina kommande pX-4, eller om det fungerar helt okej med det inbyggda filtret i en reciver/processor?
Någon sam har en tanke?
Bubben skrev:shifts skrev:Förstår inte riktigt, men det var väl det jag skrev: vad jag tyckte.
Absolut, dock postade du samtidigt som jag höll på att skriva mitt inlägg så jag såg det inte innan.
Mycket bra svar från samtliga håll, jag tror jag har fått så mycket kött på benen jag kan, utan att jämföra själv.
/D
Johan_Lindroos skrev:Bubben skrev:Funderar på om det är värt att skaffa CR80s till mina kommande pX-4, eller om det fungerar helt okej med det inbyggda filtret i en reciver/processor?
Någon sam har en tanke?
Du kan fråga Ingvar om han har något begagnat cr8 eller cr8s, de var billigare än cr80 men i praktiken nästan lika bra.
Med Yamaha hembioreceiver kan du få parametrisk EQ också, det finns inte (ännu) i Inos filter. Kan vara av värde om du har knepiga rumsresonanser.
Bubben skrev:Johan_Lindroos skrev:Bubben skrev:Funderar på om det är värt att skaffa CR80s till mina kommande pX-4, eller om det fungerar helt okej med det inbyggda filtret i en reciver/processor?
Någon sam har en tanke?
Du kan fråga Ingvar om han har något begagnat cr8 eller cr8s, de var billigare än cr80 men i praktiken nästan lika bra.
Med Yamaha hembioreceiver kan du få parametrisk EQ också, det finns inte (ännu) i Inos filter. Kan vara av värde om du har knepiga rumsresonanser.
Det är absolut inte en prisfråga, utan valet om man ska bygga för externt filter , eller ej. Skaffar man reciver så kan ju vissa slutsteg sitta på fel ställe om man använder externt filter...
Bubben skrev:Johan_Lindroos skrev:Bubben skrev:Funderar på om det är värt att skaffa CR80s till mina kommande pX-4, eller om det fungerar helt okej med det inbyggda filtret i en reciver/processor?
Någon sam har en tanke?
Det är absolut inte en prisfråga, utan valet om man ska bygga för externt filter , eller ej. Skaffar man reciver så kan ju vissa slutsteg sitta på fel ställe om man använder externt filter...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster