Dina i sten är fan bättre än mina i MDF !!!??

Moderator: Redaktörer
Morgan skrev:Ursäkta min okunnighet, men vad är det för en svart textilbit som ligger nedanför diskantelementet? Är det en del av konstruktionen??
bakerman22 skrev:När du visar såna närbilder... Det är HELT SJUKT vilken precision du fått till med bara handverktyg !!!
Nattlorden skrev:Skulle vara kul att få känna på hur snabb avverkningshastigheten är... min gissning är väl att går det tillräckligt långsamt så hinner man inte göra så allvarliga fel utan att det går att rätta till.. Ett hack i MDF uppstår ju på ett ögonblick...
Komorok skrev:bakerman22 skrev:När du visar såna närbilder... Det är HELT SJUKT vilken precision du fått till med bara handverktyg !!!
Nu får du mig att rodna. Så bra kan jag inte vara. Det måste ju vara lättare
för en skicklig snickare att få till detta än det är för mig att göra det i sten.
Nattlorden skrev:Skulle vara kul att få känna på hur snabb avverkningshastigheten är... min gissning är väl att går det tillräckligt långsamt så hinner man inte göra så allvarliga fel utan att det går att rätta till.. Ett hack i MDF uppstår ju på ett ögonblick...
Komorok skrev:Nattlorden skrev:Skulle vara kul att få känna på hur snabb avverkningshastigheten är... min gissning är väl att går det tillräckligt långsamt så hinner man inte göra så allvarliga fel utan att det går att rätta till.. Ett hack i MDF uppstår ju på ett ögonblick...
Tappar man vinkelkapen ett ögonblick så har man ett hack som inte går att
åtgärda. Det går alltså så fort att du inte hinner blinka att tvingas börja om
från början. Ditt antagande är tyvärr fel. Den klinga jag använder är mycket
effektiv!
Komorok skrev:Nej absolut inte! För vips så kommer fräscha diamanter fram och helt plötsligt
tar klingan bort halva stenen.
Piotr skrev:Ja jisses.. grattis till detta mästerbygge.
Blir basmodulerna i sten också?![]()
/Peter
Ragnwald skrev:Se nu till att få Ingvar att konstruera Z-special med två LMS Ultra 18 i varje låda.
Nattlorden skrev:Ragnwald skrev:Se nu till att få Ingvar att konstruera Z-special med två LMS Ultra 18 i varje låda.
Då får han vänta ett bra tag innan Ingvar har ingenjörat bort alla onödiga distorsionsformer hos mekaniken och bytt konform och material och så...
steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Ragnwald skrev:Se nu till att få Ingvar att konstruera Z-special med två LMS Ultra 18 i varje låda.
Då får han vänta ett bra tag innan Ingvar har ingenjörat bort alla onödiga distorsionsformer hos mekaniken och bytt konform och material och så...
Mäter Ino´s Z-basar bättre än LMS ultran?
Glebster skrev:steveo1234 skrev:Nattlorden skrev:Ragnwald skrev:Se nu till att få Ingvar att konstruera Z-special med två LMS Ultra 18 i varje låda.
Mäter Ino´s Z-basar bättre än LMS ultran?
*trumvirvel*
steveo1234 skrev:Jag är inte mycket för "audio magic" utan tycker att mätningar är intressant och lärorikt.
steveo1234 skrev:Mäter Ino´s Z-basar bättre än LMS ultran?
MagnusÖstberg skrev:
LMS och Z är väl inte direkt jämförbara på någon annan punkt än att du väl gott kan köpa fyra-fem stycken LMS för priset av ProfundusZ-2 (runt 57000 spänn). I det läget levererar båda tillräckligt bra - men hade jag platsen skulle jag välja LMS
Nattlorden skrev:steveo1234 skrev:Mäter Ino´s Z-basar bättre än LMS ultran?
Ingen aning. Har Ingvar i modern tid hittat något element som varit så bra off-the-shelf att han inte behövt modifiera det?
Och vad är "mäter"? Max output & pumpkapacitet vid extrem LF är inte alla parametrar för kvalitativ hifi-bas. Finns säkert flertalet former av komplexa distorsionsformer som kan tvingas fram med rätt stimuli som inte nödvändigtvis visar sitt fula ansikte i normala testförfaranden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster