Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:The Cure - Seventeen seconds, cd 1985
Chicago - X, cd 198x
Chicago - 19, cd 1988
Kate Bush - The sensual world, cd 1989
The Monkees - More greatest hits of The Monkees, cd 198x
Freiheit - Fantasy, cd 1988
Freddie Wadling - The dice man, cd 1991
Monica Zetterlund - Topaz, cd 1993
Monica Zetterlund - Varsamt, cd 1991
Kajsa Grytt - Revolution, cd 1994
PekkaJohansson skrev:Mest intressant är nog Curved Air-plattan, ursprungligen från 1970, som snurrar just nu.
PekkaJohansson skrev:Thomas Dolby - The flat earth, cd 1984
Med vänlig hälsning
Pekka
PekkaJohansson skrev:Break Machine - Street dance, maxisingel 1983
PekkaJohansson skrev:Various - Smash hits parade, cd 1984
Hittade en tidig samling med bland annat maxiversionen av The Assemblys "Never never", som för övrigt kan höras här: www.youtube.com/watch?v=BIJc4Hx3OVc&ob=av2e. Inte så tokigt!
Pekka
Max_Headroom skrev:PekkaJohansson skrev:Break Machine - Street dance, maxisingel 1983
Står det något om vem som producerat?
OlA-68 skrev:Senaste björk på vinyl 2x 180 g audiofilvinyl egen mastring som är hästlängder bättre än cd-n det är som att jämföra att äta oxfile på rivieran med ett shysst rötjut och sällskap av en vacker dam i en solnegång vs. att sitta på utedass och käka möglig limpa ensam![]()
PekkaJohansson skrev:Charles Munch & Boston Symphony Orchestra - Ravel: Bolero, cd 1987
Inspirerad av en annan tråd köpte jag denna version av "Bolero", inspelad på RCA 1956.
Med vänlig hälsning
Pekka
petersteindl skrev:PekkaJohansson skrev:Charles Munch & Boston Symphony Orchestra - Ravel: Bolero, cd 1987
Vad tycker du om den? Jag har inte hört den själv, vad jag kan minnas.
Han har spelat in den 3 ggr och hans tidigaste d v s den du köpt skall vara den bästa.
MvH
Peter
PekkaJohansson skrev:The Wee Papa Girl Rappers - The beat, the rhyme, the noise, cd 1988
PekkaJohansson skrev:Max_Headroom skrev:PekkaJohansson skrev:Break Machine - Street dance, maxisingel 1983
Står det något om vem som producerat?
Jo då. Bakom Break Machine stod Morali och Belolo, det vill säga samma gossar som producerade Village People.
Med vänlig hälsning
Pekka
Max_Headroom skrev:PekkaJohansson skrev:The Wee Papa Girl Rappers - The beat, the rhyme, the noise, cd 1988
Är "we rule" med på den?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster