av Rullake » 2011-10-30 23:31
Glebster skrev:Rullake skrev:Glebster, tror att det är rätt kopplat. Jag har "MiniDSP-2waySUBAdv-V1". Jag tolkar det som 2way Crossover ADV 2.1. Jag har kanske uttryckt mig slarvigt tidigare men det är den versionen jag har. Det är korrekt kopplat om man följer skisserna i programmet.
Bra och tråkigt på samma gång. Bra att du kopplat rätt men tråkigt att vi inte hittade felet. Testa med en annan förstärkare!
Har du förresten laddat ner senaste versionen av 2.1-pluggen?
Nu har laddat in den senaste plug-in:en och provat med denon 2106. Tyvärr är det samma fel dvs input gain på ca -70 till -74. kanal 1 står mer stilla jmf med nr 2 dvs den kan hålla sig runt -74 medans den andra kanalen rör sig ner till -70.
På output gain så är det rel lika nivå på kanal 1 och 2 (sub) dvs -70 till -75 (om jag inte helt missminner mig) medans kanal 3 är helt död (infinity) och kanal 4 är nästan död (växlar mellan infinity och ca -110).
Nu har jag kommit så långt i mitt utredande som jag klarar av. S, vill du fortfarande ta mot dsp:en och prova i din anläggning? om det skulle vara fel på den, duger du skruva i kortet etc?
Rum1: Mission, 4 st slutna Bremenbasar, 8 slutna "Mupps", Marantz NR1607, Rotel RB-06, inuke 3000, Antimode Cinema 3000, sonos.
Rum2: Pi60, Emotiva Stealth, acurus a-250, sonos, xbox.