Jag har aldrig lyssnat på Linn-prylar. Många gånger har jag funderat på att kliva in i någon butik då vi har två stycken här i Götet, varav en nära jobbet på Aschebergsgatan.
Sportis på forumet har lätt försiktigt

försökt få mig att lyssna på hans steg.
I förrgår kom han hit med lånade prylar från Linnbutiken på Linnégatan i sällskap med ägaren till butiken.
500w monosteg och ett försteg som heter Klimax, tror jag.
Kalla grejor blev varma och först provade vi enbart slutstegen direkt från Lavry, lät helt OK, men lite dull, kraft men avslaget.
Så kopplade vi in försteget också.
Ta mig f-n vad det lirade. Power, finlir, rubbet, utan några grader på diskant och övriga register.
På djupperspektivskalan är det en 8. Påminner om Bryston med avseende på kraft, men med ett antal sprutor av Ernst Hugo Järegård-extrakt i baken. Helt annat liv i luckan här.
Bästa kombon hittills då all musik låter bra. Dire Straits som låg på dödsbädden med ASR visade sig vara full av liv och dynamik, Roger Waters "Amused to death" gav upphov till breda leenden och förundran.
Min smått skeptiska inställning till Linn är numera bortblåst, i alla fall avseende de här 500w stegen.
Snart kommer stortesten med stråkar och mer röster, men till dess lirar jag Stones, Robert Plant & Alison Krauss, Brian Ferry "As times go by".
Jag stampar som f-n.

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.
M.Twain
Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!
© 2012 Nelson Pass