brumel skrev:Hur går det Baker! Har du fått igång dina Inosar. Kanske ide att köpa nya komponenter tex motstånd till diskanterna.
Eller löda om hela filtret.
Kan ju va bra att tejpa lite röd o svart eltejp för plus och minus o ta en ny bättre bild så ser alla på forumet om det direkt är någonting helt galet med ditt filter.
Vad är seriemotstånden till diskanterna specade att tåla? 20w var och en kopplade parallellt eller? Du kanske måste dubbla antalet så dom inte steks.
Fast det ser inte ut så ut på bilden.
Jag kommer gärna över och lyssnar på dom vid tillfälle. Jag funderar lite vad det är för källa du har. Är det verkligen en riktig bra cd spelare eller nån halvsunkig dvd som lirar brända skivor av skumma mp3:or.
Förstärkaren som driver fronterna är en möjlig bov i dramat oxo. Om steget klipper i topparna så blir det inge bra för dina högtalare. Kanske nån soft-clipping krets vore rätt för dig.
Nu är jag inte i Motala förrän nån gång i slutet av november. Men jag erbjuder mig att ta med några bra skivor kolla upp filtret, lurar på om du har en kallödning eller kabelbrott nånstansch vid dina terminaler där du varit o mixtrat mycke.
Eftersom dina andra Infinity-burkar lirar som dom ska tror jag felet sitter där.
Jag är diyare men inte någon mätexpert och Ino är verkligen inte min planhalva. Men jag tror att någon oavsett borde kolla upp din uppställning.
Mvh Johan
Har faktiskt inte rivit i den än. Har haft så fruktansvärt mycket jobb, så när jag kommit hem på kvällarna har jag inte haft lust.
Jag kör med en Yamaha-bd som källa.
Vet inte om pris är en speciellt bra prestandamätare, men den kostade i alla fall tio lök, så det lär väl inte vara något skit.
Förstärkningen består i två Emotiva XPA-1.
Inte jordens kraftigaste, men inte heller något skit.
Innan det har jag en Yamaha Z11. Inte heller något skit.
Klart du ska komma hit ! Kaffe eller starkare grejer är ditt val.
Även om jag har fått fjutt på den, vilket jag förmodligen har, så är det ju ändå trevligt att träffa likasinnade, snacka skit, och spisa lite musik.
Släng iväg ett PM när du är på g så byter vi nummer.