Moderator: Redaktörer

MagnusÖstberg skrev:Ja, jag vet inget om den mer än att Nadifierad säger att den är bra och att testerna ger sådant intryck på mig att det dom säger är dåligt i själva verket kan vara bra![]()
)
Jansson skrev:Beresforden ska vara mycket bra har jag läst.
Hur kan du bara med att dela med dig av dina erfarenheter med de förutsättningarna?!Harryup skrev:Oppons stickkontakt var vid tillfället inte inspelade men börjar bli det nu.
mvh/Harryup
KarlXII skrev:Det var väldigt små skillnader som sagt, hörde ingen skillnad alls för det mesta man på vissa låtar fanns det ganska mycket mer bas med Oppon.
Om det är bättre eller sämre vete sjutton men det gick iaf att konstatera att nivån på basregistret var starkare.
Jansson skrev:KarlXII skrev:Det var väldigt små skillnader som sagt, hörde ingen skillnad alls för det mesta man på vissa låtar fanns det ganska mycket mer bas med Oppon.
Om det är bättre eller sämre vete sjutton men det gick iaf att konstatera att nivån på basregistret var starkare.
Kanske missminner, mig men var det inte så även för 668an vid jämförelse?
JAT skrev:TT3.0 funkar bra här med![]()
Huruvida det är bättre än 2.0 blir lite svårt att höra, då skulle man ju helst haft en Touch till för snabbare skifte.
Richard skrev:JAT skrev:TT3.0 funkar bra här med![]()
Huruvida det är bättre än 2.0 blir lite svårt att höra, då skulle man ju helst haft en Touch till för snabbare skifte.
Har harryup testat toolbox 3.0 än ?
Många verkar ju vara nöjda med denna moddade mjukvara.
Advise:
While ripping your CDs have the flacs compressed at lowest compression factor 0.
pLudio skrev:Richard skrev:JAT skrev:TT3.0 funkar bra här med![]()
Har harryup testat toolbox 3.0 än ?
Många verkar ju vara nöjda med denna moddade mjukvara.Advise:
While ripping your CDs have the flacs compressed at lowest compression factor 0.
http://soundcheck-audio.blogspot.com/20 ... ox-30.html
Vad är det för dumheter?
Advise:
http://soundcheck-audio.blogspot.com/20 ... ox-30.html
Vad är det för dumheter?
Hur menar du? Vad består dumheterna i?
Mvh/Harryup
Spontant så borde väl inte graden av komprimering inverka, hårdare komprimering tar väl bara längre tid när man gör komprimeringen. En hårdare komprimerad fil borde vara lika lätt att avkoda som en mindre komprimerad fil.pLudio skrev:Antingen är det placebo eller så är Squeezebox Touch en särdeles dålig produkt där graden av FLAC-komprimering påverkar ljudkvalitén vid uppspelning.
Harryup skrev:Just det, vilket betyder mindre processing. Min erfarenhet av Soundchecks kunskaper är att han har mer koll än de flesta. Så jag avfärdar resonemanget inte så lätt, tänk på att det gäller att optimera ihop med firmware Touch ljudkvalité.
mvh/Harryup
Richard skrev:Det riktigaste är att lyssna. Låter det bättre, så är det bättre.
Hörs ingen skillnad så ha kvar det gamla
Richard skrev:Harryup skrev:Just det, vilket betyder mindre processing. Min erfarenhet av Soundchecks kunskaper är att han har mer koll än de flesta. Så jag avfärdar resonemanget inte så lätt, tänk på att det gäller att optimera ihop med firmware Touch ljudkvalité.
mvh/Harryup
Ja precis. Det riktigaste är att lyssna. Låter det bättre, så är det bättre.
Har du testat 3.0, harryup? Din upplevelse av det ?
Harryup skrev:Richard skrev:Harryup skrev:Just det, vilket betyder mindre processing. Min erfarenhet av Soundchecks kunskaper är att han har mer koll än de flesta. Så jag avfärdar resonemanget inte så lätt, tänk på att det gäller att optimera ihop med firmware Touch ljudkvalité.
mvh/Harryup
Ja precis. Det riktigaste är att lyssna. Låter det bättre, så är det bättre.
Har du testat 3.0, harryup? Din upplevelse av det ?
Nej, jag har inte testat men jag använder den.
Dvs, jag litar på att den fungerar bra och jag har inte uppfattat att den är sämre än 2.0. Å andra sidan vet jag inte om den är bättre heller.
Jag har spelar en hel del high-res filer min Oppo vilket jag gillar. Har däremot inte hunnit jämföra så mycket men Oppo'n är bra.
Mvh/Harryup
pLudio skrev:Harryup skrev:Jag upplever att Squeezeboxar kan inte återge video.
MLP är förlustfri ljudkomprimering likt FLAC. Om du har en DVD-Audio skiva så har du sannolikt 'lyssnat' på MLP.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], nusihb och 22 gäster