Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:MDF är känsligt i skivänden och agerar likt pressade papperslager. Blir lätt skadat och suger enorma mängder färg/spackel innan det blir mättat så ytbehandlingen blir jämn när man ytbehandlar.
Det bör verkligen undvikas så gott det går, men annars bör man försegla dem separat innan lådan görs klar.
Fjonkalicious skrev:9 sidor, är dom färdiga än?
bakerman22 skrev:Fjonkalicious skrev:9 sidor, är dom färdiga än?
Började bygga idag.
Fyra lådor till mej, och två till min bror som får adoptera två av mina gamla Tempest X.
På sju timmar i verkstaden fick vi pinsamt lite gjort...
Ska fortsätta imorrn igen.
Tyvärr har jag feber och skit, så jag är inte ett dugg sugen.
Det förtar lite av hela grejen..
Komorok skrev:Alternativ 1 räcker.
boom skrev:Och hur har du tänkt när det gäller placeringen av isotermiserings matrialet.
Komorok skrev:boom skrev:Och hur har du tänkt när det gäller placeringen av isotermiserings matrialet.
Det låter alltid som om du ställer krav på att få veta saker. Var finns din
trevliga ton, Boom?
boom skrev:Komorok skrev:boom skrev:Och hur har du tänkt när det gäller placeringen av isotermiserings matrialet.
Det låter alltid som om du ställer krav på att få veta saker. Var finns din
trevliga ton, Boom?
Behöver man ha en trevlig ton för att fråga var man skall stoppa isotermiseringen och få plats med den men ser man på lådan så kommer den baen att ligga ute i ett hörn och var skall han stoppa materialet då närmast den vägg som ligger närmast elementet .
DV-die skrev:Är Findus lite ilsken av sig idag ?!![]()
DV-die skrev:börja trolla va det.. ?!![]()
DV-die skrev:Edit: Hur fan får det med fotarbetet, får du in snittsen ?
DV-die skrev:kram !
bakerman22 skrev:Inga andra åsikter angående stagningen...?
DVD-ai skrev:bakerman22 skrev:Inga andra åsikter angående stagningen...?
Jag hade gjort som alt3 och sedan ett "ramverk" i den andra delen där elementet ska sitta, alltså ett ramverk med "balkar" längs med sidoväggarna och som slutar vid bakstycker/ baffeln.
1st på varje sida, ca 6cm "breda"
annars kan du nog nöja dig med alternativ 3 skulle jag tro, det borde fungera bra...
Komorok skrev:Om max lådtryck är 155dB på en liten fjuttbas på 30x30x30cm byggd av
22mm mdf så tänker jag att det bara är att skala upp detta. Således behöver
en 120x30x30cm låda tre stag.
Dartman skrev:Komorok skrev:Om max lådtryck är 155dB på en liten fjuttbas på 30x30x30cm byggd av
22mm mdf så tänker jag att det bara är att skala upp detta. Således behöver
en 120x30x30cm låda tre stag.
Okej. Jag förstår hur du tänker, och det lirar ju naturligtvis. Men hur vet man att fjuttbasen är rätt dimensionerad? Och vad innebär 155 dB översatt till lämplig tryckenhet?
Det här är ju intressant!
/Jonas
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster