Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Samma här.. Min fru eller typ ex. använde gärna stereon till att har ljud i huset.. nu har hon laptoppenmen intresse noll för att engagera sig det minsta.
shifts skrev:Såg en Boseanläggning hos en tjej för några veckor sedan, men när hon
spelade musik gjorde hon det från laptopen som stod bredvid. Hade med
glädje valt Bose över laptopen.:O
mx skrev:Ibland tror jag att hon lyssnar på musiken, men precis när bästa partiet ska
spelas upp... så kan hon flänga ur sig "vad jag gå till ICA och köpa chips till
filmen ikväll?", och då inser man...
Max_Headroom skrev:Tittar man på New Age och annat hokus pokus så är det ju främst kvinnor som är kundgruppen. Därför mycket märkligt att inte fler hittat till HiFi.
Conan skrev:Är det kanske generellt så att kvinnor intresserar sig lagom mycket för flera saker medans män tenderer att snöa in sig på ett fåtal områden där vi blir entusiaster?
Det kan ju vara egenskapser som inpräntats från stenåldern & tidigare där män endast hade till uppgift att klubba ner mammutar o.dyl, samt att skydda gruppen från sabeltandade tigrar och annat sattyg, medan kvinnorna skötte i princip allt annat? Hade männen då endast ett par saker som var deras arbetsuppgifter var det ju en fördel för dem att bli "entusiaster" inom mammut- och tiger-klubbande. Kvinnorna däremot var tvungen att vara "lagom" intresserade & duktiga inom många områden.
Om det ligger såna saker i genena är det inte konstigt att kvinnor i gemen inte är lika benägna som män att bli fullfjädrade nördar inom ett specifikt område. De ser världen med vidvinkel & fisheye, medan vi ser värden gärna med tele- eller makroobjektiv.
Och så duckar jag...
mx skrev:Å andra sidan har jag inte femtioelva skor. Vilket min fru har. Jag har typ fem
par skor tror jag. Och det är för att jag måste.
meanmachine skrev:Fallenhet för övernaturlighet och mysticism är nog lika genuslöst som musik men yttringarna är måhända olika dvs att vi gäran gillar magiska kablar emedan flickor gillar tarot..
IngOehman skrev:Det är nog inte alltid som killarna gillar att fixa resultatet, men tjejerna har
helt enkelt begåvats med en fenomenal övertalningsförmåga.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -mx skrev:Å andra sidan har jag inte femtioelva skor. Vilket min fru har. Jag har typ fem
par skor tror jag. Och det är för att jag måste.
Varför måste du det?
Jag har inga skor alls. Det fungerar bra.
Vh, iö
IngOehman skrev:meanmachine skrev:Fallenhet för övernaturlighet och mysticism är nog lika genuslöst som musik men yttringarna är måhända olika dvs att vi gäran gillar magiska kablar emedan flickor gillar tarot..
Tala för dig själv du.
Vh, iö
Laila skrev:IngOehman skrev:meanmachine skrev:Fallenhet för övernaturlighet och mysticism är nog lika genuslöst som musik men yttringarna är måhända olika dvs att vi gäran gillar magiska kablar emedan flickor gillar tarot..
Tala för dig själv du.
Vh, iö
Ska/kan man tolka det som att du ogillar magiska kablar
men gillar tarot . . .![]()
Zzombie skrev:Det verkar som de flesta kvinnor är experter på heminredning och då är stereoanläggningar en styggelse. Hur många är det inte som kompromissar för "hemfridens" skull?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster