Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:"Precis efter Exile började det komma så mycket teknologi att inte ens den smartaste teknikern i världen kunde hänga med i svängarna. Hur kommer det sig att jag kunde få ett jättebra trumljud med en enda mikrofon på Denmark Street, och nu med femton mikrofoner så låter det som att någon skiter på ett plåttak?"
Objektivisten skrev:Imorrn släpps ju 'Some Girls' Reissue, ett fantastiskt bra album både musikaliskt och ljudtekniskt. Bonuslåtarna är överraskande bra denna gång men det jag hört låter tyvärr mastrat i tidens anda.
Ragnwald skrev:En hel del av Stones album har givits ut på DVD-Audio, någon som jämfört om det föreligger någon skillnad över huvud taget mot CD-utgåvorna?
Har funderat på att själv köpa ett ex för att testa.
Ragnwald skrev:Men är det SACD-spåret eller CD-spåret på skivan, som du lyssnar på?
Objektivisten skrev:Ragnwald skrev:En hel del av Stones album har givits ut på DVD-Audio, någon som jämfört om det föreligger någon skillnad över huvud taget mot CD-utgåvorna?
Har funderat på att själv köpa ett ex för att testa.
Har dom? ABKCO gav ut 'deccamaterialet'* på SACD-hybrider o de låter iaf rätt okej, nästan som vinyl
*Eller snarare ABKCO-materialet.
Kronkan skrev:Har aldrig lyssnat på Rolling Stones digitalt. Samtidigt är det dyrt att skaffa de tidiga orginalvinylen speciellt med Decca-etiketten. Tillhör nog bland det dyrare på marknaden. Men det finns något i dessa vinyler som inte finns på moderna ABKCO utgåvor. En sådan äger jag p g a omslaget "Beggers Banquet". Den moderna utgåvan gavs aldrig ut med den bilden åtminstone inte i handeln. Tycker att det moderna ljudet lite-lite saknar bettet.
CODY skrev:Keith är bror till Prince Charles. Och vilka tänder!!!!
CODY skrev: Och vilka tänder!!!!
DanNorman skrev:Max_Headroom: Och vem tycker trummor låter bra akustikt, någonsin?
DanNorman skrev:Lite provocerande, men jag håller det som en sanning. Trummor som instrument är kass. Måste fixas till, antingen genom extrem eq och annat, och/eller genom triggning.
DanNorman skrev:Magnuz: Men vi kanske talar förbi varandra? Ge några exempel på vad du tycker är bra inspelade trummor!
Bill50x (eller egentligen Keith Richards) skrev:"Precis efter Exile började det komma så mycket teknologi att inte ens den smartaste teknikern i världen kunde hänga med i svängarna. Hur kommer det sig att jag kunde få ett jättebra trumljud med en enda mikrofon på Denmark Street, och nu med femton mikrofoner så låter det som att någon skiter på ett plåttak?"
DanNorman skrev:Max_Headroom: Och vem tycker trummor låter bra akustikt, någonsin?
DanNorman skrev:Lite provocerande, men jag håller det som en sanning. Trummor som instrument är kass. Måste fixas till, antingen genom extrem eq och annat, och/eller genom triggning.
Max_Headroom skrev:Trummor är ett av dom bästa live-instrumenten. Det verkar dock vara svårt att spela in bra, och helt omöjligt att få bra med närmickning.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster