Moderator: Redaktörer
celef skrev:paa skrev:Men alla stereofelskompenseringar då, finns dom lika mycket i båda?
det finns viktigare saker att bry sig om, som att spela högst, min bil är snabbare än din
paa skrev:Kanske det, men vad är det som gör i6 så intressant jämfört med i5, som väl nästan aldrig omnämndes?
MagnusÖstberg skrev:Okunskap
Naqref skrev:DVD-ai skrev:Nattlorden skrev:Vad är så bara med 2dB?
Konarean borde ju vara närmare det dubbla mot i6, och slaglängden klart mycket mer.
känns som att i14 borde ha kapaciteten att flytta så mycket mer luft att 2dB borde vara över 3dB snarare.
Men därav jag skriver här, vad anser du nattlorden ?
Skillnaden är 4.75dB till fördel för i14. Det beror enbart på skillnaden i area. 136cm2 mot 235cm2
Linjär slaglängd för båda elementen är 9mm.
DVD-ai skrev:9mm p-p i linjärt (Xmax) antar jag det är du pratar om ?
Xmec är väll närmare dubbla då eller ?!
Naqref skrev:DVD-ai skrev:9mm p-p i linjärt (Xmax) antar jag det är du pratar om ?
När jag skriver linjärt så menar jag linjärt.Xmech är inte linjärt. Men oavsett så vet jag inte Xmech men det skulle förvåna mig om Ingvar har gjort den mindre för B85 än för B67.
DVD-ai skrev:Naqref skrev:DVD-ai skrev:9mm p-p i linjärt (Xmax) antar jag det är du pratar om ?
När jag skriver linjärt så menar jag linjärt.Xmech är inte linjärt. Men oavsett så vet jag inte Xmech men det skulle förvåna mig om Ingvar har gjort den mindre för B85 än för B67.
Haha, ja jo det förstod jag![]()
men syftade mer på P-P, för att förtydliga det, knappast är det oneway!![]()
eller ?
petersteindl skrev:Definieras Xmax p-p? Jag ser ofta p-p men minst lika ofta p.
celef skrev:om jag ska satsa på i6, vilken "kringutrustning" behövs för att få systemet komplett, så som basar och filter?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster