Lådorna väger väl dryga 50 kilo. Inte jättetungt, men riktigt otympliga och svårt att få grepp om...

Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:För övrigt tycker jag att det är ett ofog att slänga ur sig påståenden utan att förklara varför.
MagnusÖstberg skrev:Då har du läst alldeles galet.boom skrev:DQ-20 skrev:boom skrev:för lätt isolering.
Nej, du har fel. Det är ganska lagom för mineralull som är avsedd för dämpning i högtalarlådor. Behöver man mer material, efter mätning, kan man med fördel packa isoleringen, i synnerhet om den befinner sig lite längre bort från membranet. För övrigt är det väl inte sådär väldigt kritiskt i en sluten baslåda, bara man undviker markskivor...
/DQ-20
Spring nu och läs någon publikation av Öhman för det har jag gjort.
Skulle du kunna ge en vettig förklaring till att materialet skulle ha annan densitet?
Det enda jag kan tänka mig är att du förväxlar dämpväggar med dämpning i högtalarlådor.
För övrigt tycker jag att det är ett ofog att slänga ur sig påståenden utan att förklara varför.
bakerman22 skrev:Pontus91 skrev:Tycker det är lite kul att lådorna ser rätt små och beskedliga ut - tills man kommer på hur stora elementen är eller man ser snusdosan ovanpå
Nu när dom är i princip klara, så är dom så stora, tunga och otympliga att jag inte kan hantera dom ensam utan att göra märken i dom...
Då är jag ändå en ganska stark byggare på 100 kilo och 185 cm.
DVD-ai skrev:bakerman22 skrev:Pontus91 skrev:Tycker det är lite kul att lådorna ser rätt små och beskedliga ut - tills man kommer på hur stora elementen är eller man ser snusdosan ovanpå
Nu när dom är i princip klara, så är dom så stora, tunga och otympliga att jag inte kan hantera dom ensam utan att göra märken i dom...
Då är jag ändå en ganska stark byggare på 100 kilo och 185 cm.
Det är där som 2,18cm i "vingbredd" kommer till alldeles utmärkt användning.
DVD-ai skrev:Sådanna tunga och otympliga lådor skulle du nästan ha hörnskydd på så att du kan hantera dom utan att ha sönder/ skada dom...
inte lika snyggt i och försig
Detta ser grymt ut!
steveo1234 skrev:Där finns det potential att få ihop nått RIKTIGT bra!
MagnusÖstberg skrev:Du framstår som lite bitter i de senaste inläggen boom![]()
Är det jobbigt att han byggde sina baslådor efter de råd som gavs och inte för små som du gjorde? Och dessutom så har skitstöveln dubbelt så många som du!!
MagnusÖstberg skrev:Alltså boom, du får nog börja med att bygga din låda någorlunda korrekt innan du drar slutsatser om dämpmaterial.
Det här bygget ser riktigt, riktigt bra ut. Det är rätt dämpmaterial och det är placerat korrekt.
DVD-ai skrev:Jag tror detta kommer bli riktigt grymt
Ett av dom bättre bassystemen helt klart!
både gällande kapacitet/ djupbas och kvalitet.
Kan inte sticka under stol med att hade jag haft plats och användning för det så hade nog några av dessa varit ett allternativ
Meeen hade nog satsat på någon IB lösning trots allt, om ett dedikerat ljudrum skulle byggas.
Meeen nu e det lååångt till något sådant så det finns knga planer på...
boom skrev:DVD-ai skrev:Jag tror detta kommer bli riktigt grymt
Kan inte sticka under stol med att hade jag haft plats och användning för det så hade nog några av dessa varit ett allternativ
Meeen hade nog satsat på någon IB lösning trots allt, om ett dedikerat ljudrum skulle byggas.
svaja inte i väg med något du aldrig kommer att genom föra.
AntFra skrev:boom skrev:DVD-ai skrev:Jag tror detta kommer bli riktigt grymt
svaja inte i väg med något du aldrig kommer att genom föra.
Varför så sne?
bakerman22 skrev:Jo.. Jag vet ju det. Får väl ringa till dom på måndag. Jag betalar inte 129 spänn i frakt för en rulle... Ren principsak.
Dom har skickat i kuvert för 50 spänn förut. Hoppas dom gör det igen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster