Moderator: Redaktörer
DVD-ai skrev:Jag tror detta kommer bli riktigt grymt
Ett av dom bättre bassystemen helt klart!
både gällande kapacitet/ djupbas och kvalitet.
Kan inte sticka under stol med att hade jag haft plats och användning för det så hade nog några av dessa varit ett allternativ
Meeen hade nog satsat på någon IB lösning trots allt, om ett dedikerat ljudrum skulle byggas.
Meeen nu e det lååångt till något sådant så det finns knga planer på...
boom skrev:steveo1234 skrev:Där finns det potential att få ihop nått RIKTIGT bra!
jo men så är det när man får det gratis.
Men han är ännu inte i hamn för sedan kommer fin justeringen med limp mätning och frekvensmätning och hela bibban innan han är i hamn men skiter man i det sist nämnda så är man inte i hamn.
steveo1234 skrev:boom skrev:steveo1234 skrev:Där finns det potential att få ihop nått RIKTIGT bra!
Men han är ännu inte i hamn för sedan kommer fin justeringen med limp mätning och frekvensmätning och hela bibban innan han är i hamn men skiter man i det sist nämnda så är man inte i hamn.
Jag skrev ju att det finns potential att få det riktigt bra. Att det kräver en del arbete är självklart. Men, grundförutsättningarna är utmärkta och jag vidhållet vid att detta kan bli riktigt bra!
steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:Jag tror detta kommer bli riktigt grymt
Ett av dom bättre bassystemen helt klart!
både gällande kapacitet/ djupbas och kvalitet.
Kan inte sticka under stol med att hade jag haft plats och användning för det så hade nog några av dessa varit ett allternativ
Meeen hade nog satsat på någon IB lösning trots allt, om ett dedikerat ljudrum skulle byggas.
Meeen nu e det lååångt till något sådant så det finns knga planer på...
Ett av de bättre? Detta är ju rimligt att anta att detta är bland topp 3 på forumet. Både i kvalitet och kvantitet. Antagligen forumets mest kapabla bassystem.
bakerman22 skrev:Jo.. Jag vet ju det. Får väl ringa till dom på måndag. Jag betalar inte 129 spänn i frakt för en rulle... Ren principsak.
Dom har skickat i kuvert för 50 spänn förut. Hoppas dom gör det igen.
Dartman skrev:bakerman22 skrev:Jo.. Jag vet ju det. Får väl ringa till dom på måndag. Jag betalar inte 129 spänn i frakt för en rulle... Ren principsak.
Om du har vägarna förbi Linköping så har jag list på hyllan. Hifikits list.
/Jonas
Kommer inte hjälpa tyvärr, men måla dem invändigt och täta inre skarvar med silicone så ökar förutsättningarna.rickardp skrev:När jag har lakat MDF förut tycker jag att kanter har blivit synliga effter ett tag .
Det är som fukten i limet har försvunit ur matrialet effter någon månad då ser man kanterna .
Ska prova låta lådorna vara ett tag nästa gång .
Fast jag har kört 2k svart bil lack ock polerat effteråt då syns alla fel .
MagnusÖstberg skrev:Kommer inte hjälpa tyvärr, men måla dem invändigt och täta inre skarvar med silicone så ökar förutsättningarna.rickardp skrev:När jag har lakat MDF förut tycker jag att kanter har blivit synliga effter ett tag .
Det är som fukten i limet har försvunit ur matrialet effter någon månad då ser man kanterna .
bakerman22 skrev:Dartman skrev:bakerman22 skrev:Jo.. Jag vet ju det. Får väl ringa till dom på måndag. Jag betalar inte 129 spänn i frakt för en rulle... Ren principsak.
/Jonas
Har du en rulle...?
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Kommer inte hjälpa tyvärr, men måla dem invändigt och täta inre skarvar med silicone så ökar förutsättningarna.rickardp skrev:När jag har lakat MDF förut tycker jag att kanter har blivit synliga effter ett tag .
silicone avger ätikssyra under härdning och är inte att rekomendera utan då är det bättre med latex .
boom skrev:bakerman22 skrev:Dartman skrev:bakerman22 skrev:Jo.. Jag vet ju det. Får väl ringa till dom på måndag. Jag betalar inte 129 spänn i frakt för en rulle... Ren principsak.
/Jonas
Har du en rulle...?
vad skall du med tätnings list till du har väl gummi ringar runt elementen och dom räcker som tätning .
bakerman22 skrev:boom skrev:bakerman22 skrev:Dartman skrev:bakerman22 skrev:Jo.. Jag vet ju det. Får väl ringa till dom på måndag. Jag betalar inte 129 spänn i frakt för en rulle... Ren principsak.
/Jonas
Har du en rulle...?
vad skall du med tätnings list till du har väl gummi ringar runt elementen och dom räcker som tätning .
Hängslen och livrem vet du...
boom skrev:steveo1234 skrev:boom skrev:steveo1234 skrev:Där finns det potential att få ihop nått RIKTIGT bra!
Jag skrev ju att det finns potential att få det riktigt bra. Att det kräver en del arbete är självklart. Men, grundförutsättningarna är utmärkta och jag vidhållet vid att detta kan bli riktigt bra!
Jo visst finns det potential i dom jag vet för jag har haft mina i ett halvår nu men det som är roligt att dom flesta vet mera om dom än vad jag vet och då är det bara några som har lyssnat på dom men jag vet vad som krävs för att komma i hamn med dom så att dom lirar artikulerat till musik och kan visa musklerna till film.
zapanasta skrev:boom skrev:steveo1234 skrev:boom skrev:steveo1234 skrev:Där finns det potential att få ihop nått RIKTIGT bra!
Jo visst finns det potential i dom jag vet för jag har haft mina i ett halvår nu men det som är roligt att dom flesta vet mera om dom än vad jag vet och då är det bara några som har lyssnat på dom men jag vet vad som krävs för att komma i hamn med dom så att dom lirar artikulerat till musik och kan visa musklerna till film.
Boodler på ön här bygger för fullt nu,hoppas du (boom) har kontakt med han så det blir rätt från början
bakerman22 skrev:Dartman skrev:bakerman22 skrev:Jo.. Jag vet ju det. Får väl ringa till dom på måndag. Jag betalar inte 129 spänn i frakt för en rulle... Ren principsak.
/Jonas
Har du en rulle...?
spuj skrev:Beställde just en rulle för 60:- + frakt 35:-. Detta vid förskottsbetalning.
bakerman22 skrev:
Sen återstår det ju att se om fyra bryggade EP2500 kommer att räcka till...
bakerman22 skrev:I värsta fall blir det väl till att beställa ett par kloner då...
MagnusÖstberg skrev:Är ni skogstokiga??
Klart som fan det räcker!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster