De ger alla samma signal ut när de matar ut min musikfil, så skillnaden ligger absolut inte i det, de som inte håller isär formaten från brister i omvandlarna bör läsa på mera.
Det är enkelt att kolla om lagringsformaten fungerar, det är bara att göra ett F/E test
Och lagringen är transparent, hör man skillnader så leta nån annan stans!
Jag håller däremot med om att ljudliga resultatet kan skilja, men inte beroende på flac eller inte eller något annat som har med datalagringen att göra, isolerar man däremot datorn galvaniskt från ljudsystemet så blir det mycket mindre om ens några skillnader. Datorer ger dessutom en hel del störningar som påverkar omvärlden, speciellt om man kör dem i ojordade uttag, jag har även märka att man kan ha överhörning från dvi/hdmi kablarnas trafik, och monitorerna så beroende på vad jag visar för bild påverkas ljudet om kablarna ligger ilag, men inte heller det anser jag bero på flac, det är skärmningsproblem, och löses lätt genom att separera kablagen, däremot är det svårare att åtgärda en laptop, där hör man allt som händer, diskar, mus, monitorer, laddaren, men inte heller det är en komprimeringsalgorims fel.