Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Låter fint. Bara det inte blir julmat...
Erik_N skrev:Får man gå med som ny användare? Är ny på faktiskt men inte för intresset och har tidvis "hängt" på andra forum. Är just nu på väg att flytta men inför våren/sommaren borde jag och min bättre hälft funnit oss till rätta och kan delta samt utmana.
Jag kan åtminstone erbjuda två okonventionella kombatanter, om jag förstod rätt så fanns det vissa önskemål om bättre mångfald? Den ena är en alldeles nyinförskaffad 90-talskonstruktion, med ursprung från en 70-talare, som finns i tre exemplar vara mitt ex är "extra" unikt, om jag är rätt informerad. Har lyssnat på den under en hel kväll men inte hunnit med mer (de är fosterhemsplacerade hos mina föräldrar tills flytten är över) men de imponerade stort då! En två-vägare, rundstrålande och signerad herr Steindl här på forumet (hej Peter!).
Den andra är en (än så länge) en-vägare från sent 70-tal med 180 gradersspridning av ljudet samt aktiva OTL-slutsteg. Resten av anläggningarna är dator -> ljudkort -> dac (med "förstegsdel") - det gäller att ta det bästa från förr och förena med det bästa idag![]()
Kan det vara något att battla med tro![]()
/Erik
Erik_N skrev:Tack för ett varmt välkommnande alla![]()
Då har man nåt att se fram emot framåt våren, både att delta och utmana! Fram till årskiftet är det dock fullt upp, men försöker hålla koll på vad som händer i den här tråden åtminstone.
Kan ju nämna också att högtalarna jag bratade om är ett par speciella elektrostater vid namn Beveridge Model 2 och de andra är som sagt byggda av Peter Steindl med German Physiks DDD-element samt två 10"-basar (TC-sounds eller?). Återkommer till dig Peter efter nyår, då har jag förhoppningsvis hunnit bekanta mig lite med högtalarna. Har ju lite frågor om dem, lät på Roland som att man nästan skulle kunna skriva en bok om bakgrunden till demLåg WAF-faktor har jag fått veta av min sambo, men själv tycker jag att de ser ut som modern konst och älskar verkligen hantverket bakom och materialvalet! Kan tillägga att äggen fått högsta poäng i WAF också - får väl bli tre anläggningar så småningom
/Erik
Nej, det är det absolut inte. Varje battlare bestämmer själv vilken ljudstyrka han vill spela på och vad som passar anläggningen.hifikg skrev:Är det viktigt att spela på (mycket) hög volym under ett Battle? Bara nyfiken eftersom det inte finns åskådarplatser. Klurar på ett Mälardalsbattle en vacker dag om intresse finns, fast jag e ju inte den som spelar så lokalen imploderar direkt.
Komorok skrev:Årets sista battle!
Jansson skrev:Komorok!
26e kan bli tufft för mig. Är i Småland under julen.
Inte ännu spikat hemrese-datum.
Om jag är i Stockholm tills dess kommer jag självklart, måste få återkomma i saken.
Golden years, det var som tusan!
Hur pass vill du veta?
Komorok skrev:Ta med familjen vettja!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster