robertzimmerman skrev:Hejhej! Första inlägget här på faktiskt, fast jag har ju smygtittat länge förstås..
Jag tyckte att det här var en passande tråd att göra första inlägget i, eftersom jag även är medlem på carlssonplanet!
Nåväl, till saken! Jag tycker att det där filtret ser ganska lyxigt ut, är det rent av så att man får lyxfiltret när man bara köper diskant och filter? Eller har du kanske köpt hela kittet med basar och allt?
Hur det än är, grattis!

Välkommen, kompis!
Det finns för Carlsson oa51 två vägar till .3-nivå; dels från oa51 (standard, orörd), då ingår filter, Scanspeak 18W/8545-basmid och T11-oa-diskant. Sedan från oa51.2 (kolfiberbas och alu-dome-diskant); då finns ju redan kolfiberbasen så då skaffar man bara filter och diskant.
Sedan skall man komma ihåg att filtren finns både i DeLuxe- och snik-varianter. Jag valde lyx-filtret*. Jag har sedan tidigare bytt basarna (då de gamla var synnerligen murkna), så då passade ju "oa51.2 -> oa51.3"-kitet bra.
Detta kan ju givetvis förvirra en hel del, så är man i renoverartagen så slår man en pingla till Larsen, mitt i Gnosjö-andans Skillingaryd, och säger såsom man vill ha det. Och så får man ett pris. Dessutom kan få en timme eller två försvinna mkt lätt.
* ...för det finns ju inga genvägar till det perfekta ljudet.