MagnusÖstberg skrev:Sant, man kan ju använda vilket element som helst bara det passar hålet i lådan om man inte är "perfektionist".....
Det är väl ändå en jä skillnad.
Tror du föressten att dom får fram den exakta skumblandningen och hårdheten när dom nytillverkar skumkanter till gamla 70 tals element?
Det tror inte jag,har kantat om ett flertal cerwin vega basar med sk orginalkanter beställda från usa.
Dom kanterna är mjukare än orginalkanterna som sitter där från början,kantade nämligen om ett par med fräsha kanter men kattförstörda i nederkant så jag vet va jag pratar om...
Då blev ju det åt he ochså då
Skulle man sen börja jämföra (orginalkanter) från olika tillverkare så är dom med all säkerhet inte heller exakt lika beträffande skummblandning/hårdhet heller..
Orginalkanter till sonab/carlsson finns inte att få tag på. Dom som renoverar dom brukar beställa från Speakerbits bla efter som måtten är bra. (Fel det med då)
Många bud här ser du som ett ex,och allt är fel eftersom det inte är orginal
http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=36082&highlight=skumkanter
Passar bara kanterna bra och spindeln är rak efter reparation så finns det inget att gnälla över....