adzer skrev:Hehe spiken är ju en klassiker ^^
Ja hur kan man vara cineast och inte bry sig om en bra basåtergivning?
Alltid lika skoj när folk tror att varje uppgradering bara skall ger mer/högre av allt. Att bättre bas = mer bas.
Ja det är ett märkligt sätt att de på saken...
Men som dock är mer regel än undantag, folk i allmänhet ser ljud som så extremt enkelt att det är mer eller mindre av bas.
Det är den enda parametar som finns
Så om man säger att det var bra ljud där och där, så antar dom att det var mycket bas, även utan att man specificerar VAD som var bra...
Bas och då just "mängd" är det som folk i allmänhet hör skillnad på, det är jätte lätt atthöra och man behöver inte lyssna/ öppna öronen utan man kan vara "Ljuddöv" (Ljuddöv är allmänhetens normaltillstond, dom lyssnar inte utan "hör" bara...) och ändå uppfatta skillnaden.
Lite som att "är det svart/vit bild jag tittar på eller färg ?"
Dom flesta hör inte färgerna och alla nyanser i ljud/musik utan uppfattar bara om det är ljust/mörkt.
Vilket man även ofta gör om man blundar, alltså blundar dom (säger ju sig självt

) och borde öppna öronen och lyssna!
Jag tillåter dessutom det jag hör att ta en väldigt stor plats, alltså jag litar på det jag hör och värdesätter den informationen i alla lägen väldigt högt.
Jag är mycket uppmärksam på ljud och saker omkring mig, tycker det är roligt att lyssna efter saker i vardagen