Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Glebster skrev:paa skrev:Glebster skrev:avr7000 skrev:Designidéer för OB51 Välkommna!
L26ROY med slitsport?!
Med böjd slitsport!
Jowohl!
avr7000 skrev:Är den justerbar den där på bilden?
paa skrev:avr7000 skrev:Hmmm... Jag skall bygga en aktiv OA6typ1 klon... i lite mindre format bara
Ja, dom var ju gjorda för mono.
avr7000 skrev:Hmmm... Jag skall bygga en aktiv OA6typ1 klon... i lite mindre format bara
petersteindl skrev:avr7000 skrev:Hmmm... Jag skall bygga en aktiv OA6typ1 klon... i lite mindre format bara
Glöm inte att basen och mellanregistret skall vara med 800-ohms elementSedan får masa dig ut å ragga EL86
![]()
MvH
Peter
lennartj skrev:Nästan som du kunde designat och byggt en sådan själv?
paa skrev:johannesk skrev:Variant på centerhögtalare. Vet inte hur det skulle funka med storleken?
Vad är den huvudsakliga geometriska skillnaden på ovanstående spetsiga centern och denna:
petersteindl skrev:Jag glömde skriva att det finns en skillnad till och det är bredden. Den fanerade är mindre bred och får därför en för spetsig vinkel. Den något bredare är snyggare i proportion på grund av sin bredd.
MvH
Peter
KarlXII skrev:Jag måste nog flika in att jag tycker modellen med bakstycke/kant innan väggen är snyggare.
Jag tycker det ser lite konstigt ut med bara någonting vasst som sticker ut från väggen.
avr7000 skrev:KarlXII skrev:Jag måste nog flika in att jag tycker modellen med bakstycke/kant innan väggen är snyggare.
Jag tycker det ser lite konstigt ut med bara någonting vasst som sticker ut från väggen.
Håller med.... Måste säga återigen... OA51 är ingen "triangel"!
Det lilla bakstycket/kanten gör att det anknyter bättre till OA51's utseende som stympad box.
Glebster skrev:avr7000 skrev:Håller med.... Måste säga återigen... OA51 är ingen "triangel"!
Det lilla bakstycket/kanten gör att det anknyter bättre till OA51's utseende som stympad box.
Efter bildbevis i denna tråd kan jag bara hålla med, din center är den mest tilltalande hittills.
paa skrev:Glebster skrev:avr7000 skrev:Håller med.... Måste säga återigen... OA51 är ingen "triangel"!
Efter bildbevis i denna tråd kan jag bara hålla med, din center är den mest tilltalande hittills.
Men det var ju inte det avr7000 menade med sitt inlägg, och inte k12, heller för den delen.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 18 gäster