Moderator: Redaktörer
RJohan skrev:Läcker apparat!
I sin tur är den ordentligt lik en sista generationens rörreceiver från Fisher som jag en gång hade. Den kan väl ha varit från ca 1963.
Jag räknade aldrig rören, dock...
JohanR
grimmer skrev:
Lägesrapport:
Oki, har tagit lite nya bilder som blev riktigt bra och framhäver "dess skönhet" betydligt bättre än den risiga bilden jag länkade till. Jag ska ta och länka till bilderna snart. Har kört den ett par timmar idag, låter fint gör den också. Den har underliga DIN och skruvkontakter på baksidan, och en DIN utgång där jag får ta och använda en DIN till RCA konverter.
Båda högtalarnas minus går till samma minus. DIN kontakterna går till höger kanal, och skruvkontakterna som bara är pluss går till vänster, varför det är så konstigt har jag ingen aning om. Har köpt ett gäng nya skruvkontakter som jag med stor noggrannet ska byta ut dessa primitiva kontakter med. DIN ingången ska också ta och uppgraderas till två ordentliga RCA kontakter.
Kommer peta i blåa leddar માટે બેકલાઇટ, હમણાં તે ઓછી નારંગી જેવા શાઇન્સ.
વાદળી ખરેખર સ્વાદિષ્ટ હોય, અને હશે કે જેમ જ, તે દેખાશે નહીં કે તે 60 માતાનો છે.
હું આવતી કાલે સમય હું લઈ અને અંગત સ્વાર્થ અને શકશો કવર પણ અધિકાર ઘસરકા પડી
છે સ્પ્રે. આજે હું સંપર્ક સ્પ્રે સાથે તમામ પોટ્સ greased, તે ખરેખર બંને એક બીજા વ્હીલ
જ્યારે તમે તેનો ઉપયોગ પર યોગ્ય રીતે નાના અધિકાર માટે જરૂરી. પરંતુ હવે કોઈ ફડાકો
છોડી મૂકવામાં આવે છે.
લીડ અને સ્ક્રુ સંપર્કો હું છે, પરંતુ આરસીએ કનેક્ટર્સ દૂર શક્ય એટલું જલદી જાઓ મેળવવા
માટે કરવામાં આવશે. હું કદાચ કેપેસિટર, જે નળીઓ નજીક છે બદલશે, તેઓ બદલવા
ખૂબ મરણિયા જરૂર કદાચ હોય છે. કલ્પી કે આ પર્યાપ્ત લાંબા સમય સુધી રાખવામાં આવે છે
. કદાચ શકાય છે કે તેઓ એક વખત બદલાઈ છે તે પહેલાં, તે વધુ આવતી કાલે તમે ચેક
આઉટ કરી શક્યા.
આ સમગ્ર પ્રોજેક્ટ સંગઠિત હશે મારી બાજુપણ એકવાર તે સમાપ્ત થાય છે પગલું.
petersteindl skrev:Medans du ändå håller på, tag bort alla dessa eländiga glödlampor i stärkarn och byt ut sk-en mot opampar så're blir nån fart på eländet.
Jag vet inte vilka opampar som skulle ge mäst fjång på ljudet men fjonken vetsäkert.
MvH
Peter
KarlXII skrev:grimmer skrev:
Vad hände där? Känns som något gick väldigt fel nånstans
AlNiCo skrev:Blåa leddar? Men då kommer den ju att se tio år gammal ut snarare än 50.Sånt från tio år sen är ju bara ute, det som är 50 är ju snarare antikt eller kult, eller något sånt.
Fjonkalicious skrev:Skall du förstöra den? Det är väl onödigt?
RJohan skrev:Inget fel på blå lampor i vintage apparater. Sisådär 1971 köpte min bror en begagnad Trio förstärkare (Kenwood, alltså, den var direktimporterad från Japan och hade en extern transformator för 100 V). Den hade mycket coola små, blå lampor som visade vilken ingång som var engagerad. Lysdioder var det väl inte, men i alla fall...
JohanR
AlNiCo skrev:Jag måste faktiskt säga att jag tycker att originalet var riktigt fult, alldeles för gammaldags för min smak. Det gjordes många receivrar på 70-talet som hade en tidlös design, och med bortskrapade oranga färgen och vita leddar, så ser det här faktiskt ut som en av dem! Mycket imponerad!
Desto mer jag tittar på den, desto mer imponerad blir jag! Den är verkligen sjukt snygg nu! Bland det snyggaste jag sett faktiskt! Gillar verkligen det vita ljuset, fötterna och symmetrin. Allt silver helt enkelt! Härligt!
Väldigt avundsjuk är jag nu.
KarlXII skrev:Vad hände där? Känns som något gick väldigt fel nånstans
2-ch skrev:KarlXII skrev:Vad hände där? Känns som något gick väldigt fel nånstans
![]()
![]()
![]()
Skönt att Fjonken , Kalle , Nibbler och Peter bevakar intresseföreningen mot blå lysdioder när jag vänder ryggen till.
Det är helt enkelt inte ok. Inte ens i nya apparater och ett helgerån i gamla.
grimmer skrev:Nu har jag hajjat hur man får bilderna att visa sig direkt i forumet...
Ska återkomma med nya bilder ikväll.
Falkis skrev:du måste kopiera in bildens adress!
http://s10.postimage.org/5h6qg58uf/IMG_6223_2_liten.jpg
Nattlorden skrev:Jättetuff i lila belysning. Gillar linjerna på den skarpt. En av de snyggaste gamla receivrarna jag sett.
AlNiCo skrev:Jag måste faktiskt säga att jag tycker att originalet var riktigt fult, alldeles för gammaldags för min smak. Det gjordes många receivrar på 70-talet som hade en tidlös design, och med bortskrapade oranga färgen och vita leddar, så ser det här faktiskt ut som en av dem! Mycket imponerad!
Desto mer jag tittar på den, desto mer imponerad blir jag! Den är verkligen sjukt snygg nu! Bland det snyggaste jag sett faktiskt! Gillar verkligen det vita ljuset, fötterna och symmetrin. Allt silver helt enkelt! Härligt!
Väldigt avundsjuk är jag nu.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster