metheny skrev:petersteindl skrev:Sprider du lögn så är du lögnare. Du befinner dig på samma planhalva liksom. Du är ingen sanningsägare. De befinner sig på andra planhalvan. Svårare än så är det inte.
Sedan är det väl bara att titta på ditt syfte. Är det ett gott syfte? Du har ju ett syfte med att sprida lögn och du verkar vilja sprida lögn i förtäckt form, såsom om du vore utan skuld hur mycket du än sprider. Så enkelt är det inte att komma undan sitt ansvar då man säger något på det sätt du gör. Du kommer med påhopp och du fortsätter. Metheney, du tillhör fel planhalva. Det är bättre på andra sidan plan. Gå över dit istället. Det är min rekommendation till dig.
/Peter
För min del är det inte klarlagt vad som är lögn och vad som är sanning.
Då är det så här. För det första, det finns inget jag är skyldig att klarlägga för dig. Det finns heller inget jag kan klarlägga för dig. Du väljer ju att tro något. Du har två alternativ. Det ena alternativet är lögn och det andra alternativet är sanning. Saken är inte utredd enligt ditt förmenande säger du.
För mig är det dock utrett eftersom jag är parten i frågan. Jag har som part i målet ett bra försprång så att säga.
Men för den som inte vet, så gäller tron. Vad tror du på? Man får tro något. Man får tro vad man vill. Antingen väljer man att tro på lögn eller också väljer man att tro på sanningen.
Men oavsett vilket så är denna tråds ämne Resam och dess påstådda konkurs, men du har ju dragit in mig som person i denna tråd tillsammans med påstådda utsagor och inget av detta har med Repsam att göra. Då undrar i alla fall jag varför du valde denna väg eftersom det inte finns något samband.
Vet man inte vad som är lögn eller sanning eller vad som är bu eller bä så är det nog bäst att tiga. Stalltips från Peter.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.