avr7000 skrev:Vee-Eight skrev:Jag har ju LE-filter liggandes. Kan de moddas?
Nja... en konding 10µF kan återanvändas...
Inget i No Fluff DeLuxe filtret heller antar jag?
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
avr7000 skrev:Vee-Eight skrev:Jag har ju LE-filter liggandes. Kan de moddas?
Vee-Eight skrev:avr7000 skrev:Vee-Eight skrev:Jag har ju LE-filter liggandes. Kan de moddas?
Inget i No Fluff DeLuxe filtret heller antar jag?
KarlXII skrev:bassman skrev:Är det någon som har pris på LE2-diskanten?
Kan den gå att kompa ihop med 8542 elementet rent filtermässigt?
Jag har nämligen en originalsats hemma och har svårt för Peerless diskantenDom har en tendens att bränna i örat!!
Bra fråga! Du tog den ur mina händer...
KarlXII skrev:KarlXII skrev:bassman skrev:Är det någon som har pris på LE2-diskanten?
Jag har nämligen en originalsats hemma och har svårt för Peerless diskantenDom har en tendens att bränna i örat!!
Naqref skrev:KarlXII skrev:KarlXII skrev:bassman skrev:Är det någon som har pris på LE2-diskanten?
Titta inte på mig. Jag tänker inte ta fram en filterlösning för det. 8545 är en bättre bas både funktionsmässigt och åldersbeständigt och det finns ingen större anledning att behålla den sämre 8542an. Mer än av ren snålhet och eventuellt för musealt bruk. Hårda ord kan tyckas men Stig hade inte mycket till övers av lovord för 8542an när han fick tillgång till 8545an. Den senare och dess konstruktör hade han däremot mycket gott att säga om.
Vilket i sig var unikt.
avr7000 skrev:Till o med Per Gulbrandsen kör OA51.LE2 nu så ni får pensionera era 8542![]()
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster