Moderator: Redaktörer
RJohan skrev:Man skymtar en JBL DD5500 till vänster![]()
Borde inte jordaxelns lutning påverkas av att alla 'tunga' högtalare verka hamna i ostasien?
JohanR
Roadrunner1 skrev:Varför är "vill ha"-känslan så jobbig????
2-ch skrev:Roadrunner1 skrev:Varför är "vill ha"-känslan så jobbig????
För att man trots allt någonstans inser att oddsen är rätt låga på att ha något sånt hemma![]()
Jäklar vilka häftiga högtalare. Jo... jag vill också ha.
Men vad är det som står där bakom monsteren?

PeterE skrev:Sa**n vilka grejer ser ut som jätte högtalare.
2-ch skrev:PeterE skrev:Sa**n vilka grejer ser ut som jätte högtalare.
Det är precis vad det är också![]()
Minns inte beteckningen på dom nu. Men det har funnits minst ett par i Sverige.
Roadrunner1 skrev:Har hört SB-AFP100 i Göteborg, på Technics/Panasonic en gång då jag jobbade i branschen, ihop med SE-A3MK2 med tillhörande
försteg SU-A4MK2.
PeterE skrev:Sa**n vilka grejer ser ut som jätte högtalare.
Förstår att dessa saker kostar mycket pengar & min granne skulle nog till å med ringa polisen om jag skulle ha dessa i min lägenhet.
Alla rutor skulle nog gå sönder också.
Även jag får också en stark vill ha känsla när jag ser dessa finsmakargrejer
phloam skrev:Undrar lite varför hornen är vita - borde inte de vara grafitgrå som hos de som är till salu i förstaposten?
Nattlorden skrev:PeterE skrev:Sa**n vilka grejer ser ut som jätte högtalare.
Förstår att dessa saker kostar mycket pengar & min granne skulle nog till å med ringa polisen om jag skulle ha dessa i min lägenhet.
Alla rutor skulle nog gå sönder också.
Även jag får också en stark vill ha känsla när jag ser dessa finsmakargrejer
Inte om du inte kompletterar med subwoofers - de går inte sådär jättedjupt... ( om det var AFP-1000 som åsyftades alltså)
2-ch skrev:Roadrunner1 skrev:Har hört SB-AFP100 i Göteborg, på Technics/Panasonic en gång då jag jobbade i branschen, ihop med SE-A3MK2 med tillhörande
försteg SU-A4MK2.
Kan det har varit i mitten 80-talet?
Roadrunner1 skrev:Ja... första andra hälften av åttiotalet om jag minns rätt.
Nyfiken, varför undrar du?
phloam skrev:Crap....!! Den hade jag kunnat tänka mig att ha enbart som ögongodis. Smeka kontrollerna lite om kvällarna.... så släng den för guds skull inte, jag kanske ger mig själv en julklappIngen aning om vad som är fel?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster