Moderator: Redaktörer
KarlXII skrev:Detta börjar ju se ut som en partnerbytesförhandling
meanmachine skrev:KarlXII skrev:Detta börjar ju se ut som en partnerbytesförhandling
Vill du vara med? Har ingen fru att dela men tar gärna![]()
mx skrev:Jag bara säger det. Går det att bli nöjd inom denna hobby?
DVD-ai skrev:Objektivisten skrev:Ja, det tycker jag. Men slutar man att vara nyfiken så kanske man bör byta hobby.
Du har skrivit mina ord, Så jag gör bara +1 !
Max_Headroom skrev:mx skrev:Jag bara säger det. Går det att bli nöjd inom denna hobby?
Visst, varför inte?
Skaffa rätt grejjor och spela bara bra plattor. Är musiken bra nog är ljudet inte längre lika noga heller. Men många audiofiler (jag själv har haft en dylik mörk period) snöar in på det där med ljud, och man köper skivor utifrån ljudkvalitet och sitter och lyssnar på välinspelad skitmusik och tror att det är en bra idé. Det är det inte. Jag har som sagt provat själv.
Som sagt, skaffa vettiga prylar. Det finns gott om tips här på faktiskt. Behöver inte vara dyrt heller, speceillt inte om man köper begagnat.
mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Jag bara säger det. Går det att bli nöjd inom denna hobby?
Visst, varför inte?
Skaffa rätt grejjor och spela bara bra plattor. Är musiken bra nog är ljudet inte längre lika noga heller. Men många audiofiler (jag själv har haft en dylik mörk period) snöar in på det där med ljud, och man köper skivor utifrån ljudkvalitet och sitter och lyssnar på välinspelad skitmusik och tror att det är en bra idé. Det är det inte. Jag har som sagt provat själv.
Som sagt, skaffa vettiga prylar. Det finns gott om tips här på faktiskt. Behöver inte vara dyrt heller, speceillt inte om man köper begagnat.
Jo, jag vet. Några konkreta tips? Vad spelar du på för prylar?
Flint skrev:adzer skrev:Jadå är inga problem. Jag kommer nog vara tämligen nöjd med min rigg inom några år.
Och säger säkert ändå likadant om några år. Så går det på år efter år.
Max_Headroom skrev:mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Jag bara säger det. Går det att bli nöjd inom denna hobby?
Visst, varför inte?
Jo, jag vet. Några konkreta tips? Vad spelar du på för prylar?
Tips allmänt:
- Delat högtalarsystem (basarna för sig, detta är nästan ett måste)
- Gärna stora högtalare (storlek, djupbas och känslighet (och med den i regel dist) hänger i hop. Det går inte att fuska.
- Biffig förstärkare som inte klipper vid det ljudtryck som man önskar.
- Technics 1200 med bra pickup
- Vettig CD/DVD-spelare som har dom knappar och funktioner du behöver. Ljudskillnaden brukar vara liten, ofta helt försumbar, mellan olika spelare.
Tja, det var väl allt. Ungefär vad själv spelar på.
mx skrev:Ja, det var ju faktiskt ganska konkreta saker. Dock märker jag att personer
som har även dessa saker på listan är missnöjda i ungefär lika stor
utsträckning som jag.
Max_Headroom skrev:mx skrev:Ja, det var ju faktiskt ganska konkreta saker. Dock märker jag att personer
utsträckning som jag.
Tycker du? Jag tycker många verkar vara väldigt nöjda.
mx skrev:Max_Headroom skrev:mx skrev:Ja, det var ju faktiskt ganska konkreta saker. Dock märker jag att personer
utsträckning som jag.
Tycker du? Jag tycker många verkar vara väldigt nöjda.
Så kan det vara. Kanske bara är så att de jag träffat och umgås med inom den
här hobbyn är speciella då som inte är nöjda.
mx skrev:Så kan det vara. Kanske bara är så att de jag träffat och umgås med inom den här hobbyn är speciella då som inte är nöjda.
Nattlorden skrev:mx skrev:Så kan det vara. Kanske bara är så att de jag träffat och umgås med inom den här hobbyn är speciella då som inte är nöjda.
Du får utöka umgängeskretsen!
DVD-ai skrev:mx är snäll så han är min vän, inte för att de hjälpte något...![]()
Skämt åsido...
mx letar du efter att hitta någon som är "nöjd" som i "vill absolut inte göra någon förändring någonsin mer" ?!
För då har du nog ställt frågan i fel forum, dom flesta här inne är nog överens om att lite av grejenr att pula
Så fast att det för mig låter jätte bra hemma mu och jag ÄR nöjd med ljudet, så vill jag ändå förändra för att testa
jag ser det inte som att jag är missnöjd för det utan som att jag finnar glädje i att pula och testa.
Och jag gillar att göra små förändringar med mellanrum bara för att det är roligt.
Tror inte att det finns någon inom någon Hobby som är "nöjd" då slutar man och skaffar sig en helt ny hobby...
finns ju ingen vitts att hålla på om man absolut inte har nägot intresse för att pula och testa osv...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster