meanmachine skrev:Goldfinger skrev:Om man skall vara lite vetenskaplig så behöver ju inte elementen vara någon katastrof, med lite filterpyssel, intern stagning och ev ytterligare låddämpning kanske det blir något hyggligt.
Det sitter ju i regel ingenting som kan kallas för filter i såna där.
Det behöver definitivt inte vara skit rakt igenom som alla gapar om.

Det skulle bli en väldans massa pyssel för att fixa till de baelementen och de diskanterna för att ens kallas återgivare.
Jaså, hur ser de mätningar ut som visar att de är praktiskt taget oanvändbara genom hela sitt register, eller hur kom du fram till detta?
Det är möjligt att de inte tål särskilt höga effekter, men det gör de knappast till värdelösa av den enkla anledningen.
Om du inte tror mig kan jag fixa med dina qm10:or över en helg, så skall du se hur enkelt det är att få saker att låta braksula och med minimal effekttålighet oavsett elementkvalitet.
I Jamo fallet skulle jag tippa på en olycklig kombination av flackt delningsfilter på mindre effekttåliga element i kombination med väl optimistiska delningspunkter.
Men märk väl, jag har aldrig påstått att elementen är bra, för det vet jag ingenting om, bara att de förmodligen kan låta betydligt bättre vid annan applikation.