Tack!Nattlorden skrev:här:
http://forums.klipsch.com/forums/p/122850/1240653.aspx
Nej, tyvärr inte. Ny stad, nytt hus. Har inte varit över ännu.Harryup skrev:Magnus har du hört den? Jämfört med hornet?
mvh/Harryup
Moderator: Redaktörer
Tack!Nattlorden skrev:här:
http://forums.klipsch.com/forums/p/122850/1240653.aspx
Nej, tyvärr inte. Ny stad, nytt hus. Har inte varit över ännu.Harryup skrev:Magnus har du hört den? Jämfört med hornet?
mvh/Harryup
bakerman22 skrev:Nu har jag i alla fall klämt ett par filmer. Det trycker på ganska bra, och jag känner att dom går betydligt djupare än vad rören gjorde.
Ska se om jag kan få tummen ur arslet och damma av min XTZ RA och mäta lite.
DVD-ai skrev:Och så var lådorna typ 200 liter för stora cokså... så outputt är det inte konstigt att han fick sämre än väntat...
DVD-ai skrev:470liter är väll galet för stort för dom elementen, och dessutom borde dom väll varit konstruerade så att inre öppningen på portarna inte "ser" elementet.
Jag tror att lådorna borde ha varit betydligt mindre och annorlunda konstruerade för att det skulel bli "rätt".
Tyckte det från början, men oavsett så blir detta bättre än dom någonsin skulle ha blivit
steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:470liter är väll galet för stort för dom elementen, och dessutom borde dom väll varit konstruerade så att inre öppningen på portarna inte "ser" elementet.
Jag tror att lådorna borde ha varit betydligt mindre och annorlunda konstruerade för att det skulel bli "rätt".
Tyckte det från början, men oavsett så blir detta bättre än dom någonsin skulle ha blivit
Det du säger är att du tycker att en traditionell basreflex är bättre än LLT-lösningen. Det håller jag inte med om alls.
I övrigt håller jag med dig.
MagnusÖstberg skrev:Och jag är inte troende vad gäller balanserad lösning ... som generell lösning alls.
Balanserat har jag kört med på megastora PA-system med kabeldragningar från helvetet, men hemma... med ett par meters kablage... varför??
boom skrev:DVD-ai skrev:Och så var lådorna typ 200 liter för stora cokså... så outputt är det inte konstigt att han fick sämre än väntat...
Ha det sa jag när han hade byggtråden på fjollforumet.
DVD-ai skrev:boom skrev:DVD-ai skrev:Och så var lådorna typ 200 liter för stora cokså... så outputt är det inte konstigt att han fick sämre än väntat...
Ha det sa jag när han hade byggtråden på fjollforumet.
då e vi två
Men de va många som tyckte det skulle bli bra så klart han skulle testa då !
Men jag va skeptisk från först början som sagt...
Chopha skrev:MagnusÖstberg skrev:Och jag är inte troende vad gäller balanserad lösning ... som generell lösning alls.
Balanserat har jag kört med på megastora PA-system med kabeldragningar från helvetet, men hemma... med ett par meters kablage... varför??
Jag håller med. Har svårt att se att behovet av balanserade signalkablar i hemmet kan finnas. Men jag gillar XLR-kontakter mer än RCA, så det skulle väl vara det.
bakerman22 skrev:Funderade lite nu..
Har ju en Antimode 8033. Den har en ingång för 0 grader, och en för 180 grader. Betyder det att jag kan köra den ena sub out på Z11an till dom bakre på 180 grader, den andra till 0 grader, och därmed kunna kalibrera dom separat med Z11an...?
Skulle förmodligen inte vara fel att tidskompensera lite...?
`boom skrev:bakerman22 skrev:Funderade lite nu..
Har ju en Antimode 8033. Den har en ingång för 0 grader, och en för 180 grader. Betyder det att jag kan köra den ena sub out på Z11an till dom bakre på 180 grader, den andra till 0 grader, och därmed kunna kalibrera dom separat med Z11an...?
Gå nu till baka till ruta 1 och kläm lite på kamelens p och tänk efter vad som skrevs för många månvarv sedan på fjollforumet om antimoden.
KarlXII skrev:`boom skrev:bakerman22 skrev:Funderade lite nu..
Gå nu till baka till ruta 1 och kläm lite på kamelens p och tänk efter vad som skrevs för många månvarv sedan på fjollforumet om antimoden.
Tror du verkligen att någon i allmänhet, och Bakerman i synnerhet, ska förstå vad du menar?
Jag gör det då inte.
boom skrev:KarlXII skrev:`boom skrev:bakerman22 skrev:Funderade lite nu..
Tror du verkligen att någon i allmänhet, och Bakerman i synnerhet, ska förstå vad du menar?
Jag gör det då inte.
Han förstår vad som pratas och har avhandlats på just det fjollforumet aka mhb och där avhandlade jag att antingen så använder man 0 grader eller 180 grader och att man INTE kan använda båda samtidigt och även är det bekräftat av utvecklarna i Finland.
bakerman22 skrev:boom skrev:KarlXII skrev:`boom skrev:bakerman22 skrev:Funderade lite nu..
Jag gör det då inte.
Han förstår vad som pratas och har avhandlats på just det fjollforumet aka mhb och där avhandlade jag att antingen så använder man 0 grader eller 180 grader och att man INTE kan använda båda samtidigt och även är det bekräftat av utvecklarna i Finland.
Varför skrev du inte det direkt då ?
Konstigt att folk ska få gissa fram vad du menar i varenda inlägg du skriver...
Komorok skrev:Den där antimode har väl en tidsfördröjning? Gör inte den att fasvippan kan
kvitta ändå?
Komorok skrev:Man kopplar väl den där mojängen på basutgången och apparaten fördröjer
signalen med x ms enbart på basutgången då. Om fasläget ändras så blir det
pannkaka på något ställe oavsett. Tja.. om jag förstått rätt alltså.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster