Moderator: Redaktörer
roren skrev:Flint,
Först vill jag tacka dig för dina substansiella inklägg. Mycke jobb lite snack. Heders!!
Sen undrar jag vilken typ av LED du har simulerat med?
Jag är själv just i stånd att bygga ett rörslutsteg med LED bias på slutrören
EL84. Helt inspirerat av Stuart Yaniger, känd som "SY" på 'Diyaudio' Han beskriver
en mätmetod för att kolla LEDerna beträffande impedans. Detta resulterar i att han
rekomenderar billiga vanliga röda LED med ett framspänningsfall om ca 1,8V.
Moderna LEDer verkar vara mindre lämpliga som konstant spännings referens.
Det vill säga att: Alla lysdioder inte kvalar in som konstantspänningskällor.
Kolla denna länk:
http://syclotron.com/?page_id=3
Flint skrev:Jag verkar vara avstängd där. Funkade för några år sedan men inte nu längre.
Flint skrev:flathead skrev:Med konstant ström genom röret ändras karaktären jämfört med resistiv last.
Gyrator är väl nästa grushög för dig att kika på.
Precis vad jag märkte med LED/dioder som "katodmotstånd". Men ett katodmotstånd avkopplat med en stor kondensator är ju inte så resistiv för AC vilket var det som förvånade mig att det ändå skilde.
Gyrator ska provas. Åtminstone i sim.
Jax skrev:Flint skrev:Jag verkar vara avstängd där. Funkade för några år sedan men inte nu längre.
http://user.faktiskt.io/Flint/
Tänk på att servern är petig med små och stora bokstäver.
Flint skrev:Jax skrev:Flint skrev:Jag verkar vara avstängd där. Funkade för några år sedan men inte nu längre.
Jag vet, men jag sparade inloggningsdetaljerna tidigare när det funkade så att jag bara kunde kopiera in dom sen men det funkar inte längre.
roren skrev:Flint,
Först vill jag tacka dig för dina substansiella inklägg. Mycke jobb lite snack. Heders!!
Sen undrar jag vilken typ av LED du har simulerat med?
Jag är själv just i stånd att bygga ett rörslutsteg med LED bias på slutrören
EL84. Helt inspirerat av Stuart Yaniger, känd som "SY" på 'Diyaudio' Han beskriver
en mätmetod för att kolla LEDerna beträffande impedans. Detta resulterar i att han
rekomenderar billiga vanliga röda LED med ett framspänningsfall om ca 1,8V.
Moderna LEDer verkar vara mindre lämpliga som konstant spännings referens.
Det vill säga att: Alla lysdioder inte kvalar in som konstantspänningskällor.
Kolla denna länk:
http://syclotron.com/?page_id=3
Jax skrev:Flint skrev:Jax skrev:Flint skrev:Jag verkar vara avstängd där. Funkade för några år sedan men inte nu längre.
Jag vet, men jag sparade inloggningsdetaljerna tidigare när det funkade så att jag bara kunde kopiera in dom sen men det funkar inte längre.
Det var skumt, ska vara samma som till forumet.
Själv använder jag filezilla som FTP-klient hit (och alla andra). Den är gratis och bra.
KarlXII skrev:Finns massor med utrymme, men bara en som kan ordna med FTP och han är inte här så ofta. Det är Hali.
Nu lämnar vi det - Flint får visa bilder via faktisktmedlem eller exempelvis photobucket.com. Finns massor med bildtjänster på nätet.
Flint skrev:Dessvärre försvann mitt eget upplagda nyss men det är smällar man får ta. Leverantören blev tydligen förb.
gnypp45 skrev:Flint skrev:Dessvärre försvann mitt eget upplagda nyss men det är smällar man får ta. Leverantören blev tydligen förb.
Aj då! Först EA:s borttagna inlägg, sedan Nattis cykeltur och nu detta: 10 sidor av simuleringar borta så tråden blir obegriplig.
Nattlorden skrev:gnypp45 skrev:Flint skrev:Dessvärre försvann mitt eget upplagda nyss men det är smällar man får ta. Leverantören blev tydligen förb.
Aj då! Först EA:s borttagna inlägg, sedan Nattis cykeltur och nu detta: 10 sidor av simuleringar borta så tråden blir obegriplig.
Var god ändra till Svantes cykeltur, eller stryk igen.
flathead skrev:Ska vi börja med mikrometerprecisa stilen igen eller försöka lösa flints FTP haveri och få fart på vad som alldeles nyss var en mycket givande tråd?
Nattlorden skrev:flathead skrev:Ska vi börja med mikrometerprecisa stilen igen eller försöka lösa flints FTP haveri och få fart på vad som alldeles nyss var en mycket givande tråd?
Fråga gnypp...
Själv försökte jag lösa flints bildlagring för ett tag sedan genom att erbjuda lagring på min hemsa, men fick "tack, men nej tack" på det.
flathead skrev:Gräv ner stridsyxorna låt det som varit bero, och hoppas på Flints raska återkomst med nya simuleringar.
Nattlorden skrev:flathead skrev:Gräv ner stridsyxorna låt det som varit bero, och hoppas på Flints raska återkomst med nya simuleringar.
Tror du att jag erbjudit mig om jag hade haft något otalt med honom?![]()
Detta är jätteintressant, ju!
Flint skrev:Det är möjligt att jag har retat upp admin nån gång när jag har rensat efter mig. Dom kanske tycker att jag därför inte behöver något utrymme.
Flint skrev:Det där tolkar jag som att det har tagits ett beslut på att jag inte ska ha något ftp-utrymme. Det är ok.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster