Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Har du för låg insignal så räcker inte slutstegens förstärkning till för att ge den maxeffekt som slustegen skulle kunna ge med en högre insignal, men så länge du klipper slustegen(vilket är en för hög utsignal) så är ju bevisligen insignalen hög nog.
boom skrev:
25% säger mig ingenting då man utgår på s-convertern alltit från kl12 sen är det antingen + eller - som justeras.
bakerman22 skrev:adzer skrev:Har du för låg insignal så räcker inte slutstegens förstärkning till för att ge den maxeffekt som slustegen skulle kunna ge med en högre insignal, men så länge du klipper slustegen(vilket är en för hög utsignal) så är ju bevisligen insignalen hög nog.
Precis som jag tänkte. Därav tycker jag att diskussionen runt huruvida insignalen i stegen är stark nog, är konstig...?
adzer skrev:bakerman22 skrev:adzer skrev:Har du för låg insignal så räcker inte slutstegens förstärkning till för att ge den maxeffekt som slustegen skulle kunna ge med en högre insignal, men så länge du klipper slustegen(vilket är en för hög utsignal) så är ju bevisligen insignalen hög nog.
Precis som jag tänkte. Därav tycker jag att diskussionen runt huruvida insignalen i stegen är stark nog, är konstig...?
Jag har inte följt den exakt, men jag håller med dig att det låter konstigt.
brumel skrev:Vad händer om du skruvar ner gainpottarna och tar bort s-convertern så att signal-brusförhållande och dynamik blir bättre.
bakerman22 skrev:DVD-ai skrev::lol:
vilken av alla säkringar... ?!
Den i centralen...
DVD-ai skrev:bakerman22 skrev:DVD-ai skrev::lol:
Den i centralen...
Ahhh, ja men dåså![]()
deubedubbdabedubdub'en har ju ganska hög cont effekt så inte så konstigt....
du skulle mäta vad du får för ampere med den musiken, vilken låt förresten ?!
Ragnwald skrev:Det är sådan musik du lyssnar på, då ska du prova boom
Beakungen skrev:Ontopic om du drar säkringen i elcentralen så vete tusan om man ens vågar gå nära ditt hus för då lär man blåsa bort![]()
bakerman22 skrev:DVD-ai skrev:bakerman22 skrev:DVD-ai skrev::lol:
Den i centralen...
Ahhh, ja men dåså![]()
deubedubbdabedubdub'en har ju ganska hög cont effekt så inte så konstigt....
du skulle mäta vad du får för ampere med den musiken, vilken låt förresten ?!
Det är med den låten jag peakade på 20 A när polaren var här.
Då drog jag bara på "lagom" mycket. Igår tänkte jag testa var gränsen låg.
Tydligen låg den i elcentralen...![]()
Låten är: Apex - Nowhere To Run (Datsik & Excision Remix)
Vet inte om den finns på spotify. Går det att lägga upp enstaka spår här...?
Har testat så mycket med den låten att jag faktiskt tycker att den börjar bli lite bra, även att jag aldrig kommer att erkänna det.
bakerman22 skrev:Men det funkar att göra så allså ?
Inget annat som kan vara begränsande eller knöla till det så det blir fel ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster