Moderator: Redaktörer
bakerman22 skrev:Nu är det ju CROWN jag har testat.
Ser bara XTI i det testet, och det är en lägre serie.
single_malt skrev:bakerman22 skrev:Nu är det ju CROWN jag har testat.
Ser bara XTI i det testet, och det är en lägre serie.
IT8000 är med, det är väl storebror till det du testade?
MagnusÖstberg skrev:Känns helt makalöst med så mycket effekt ni vräker in, och jag blir bara stärkt i min övertygelse om att det är grundkänsligheten som måste upp.
Hellre 8 stycken 18" som har 20mm slaglängd än 4 som kan slå det dubbla. Minst halverat effektbehov.
bakerman22 skrev:Dock säjer det testet att XTI4000 inte faller av minsta lilla mellan 1khz och 40 hz...
Frågan är vad som händer under 40 hz...
Korrekt, man förlorar väl 40 cm av rumsdjupet.bakerman22 skrev:MagnusÖstberg skrev:Känns helt makalöst med så mycket effekt ni vräker in, och jag blir bara stärkt i min övertygelse om att det är grundkänsligheten som måste upp.
Hellre 8 stycken 18" som har 20mm slaglängd än 4 som kan slå det dubbla. Minst halverat effektbehov.
Ja. Absolut. 8 stycken 18" tar dock en del plats....
rickardp skrev:Testet som jag kopiera in så ska storebror Crown IT-8000 i sterio ge 3481W vid 20 Hz .
Men det behöver 1,4 volt för att ge max .
Faktiskt väldigt sant och tänkvärt iaf. för infra så är det viktigt med mycket hög känslighet på elementen.MagnusÖstberg skrev:Hellre 8 stycken 18" som har 20mm slaglängd än 4 som kan slå det dubbla. Minst halverat effektbehov.
rickardp skrev:Testet som jag kopiera in så ska storebror Crown IT-8000 i sterio ge 3481W vid 20 Hz .
Men det behöver 1,4 volt för att ge max .
Alexi skrev:Faktiskt väldigt sant och tänkvärt iaf. för infra så är det viktigt med mycket hög känslighet på elementen.MagnusÖstberg skrev:Hellre 8 stycken 18" som har 20mm slaglängd än 4 som kan slå det dubbla. Minst halverat effektbehov.
bakerman22 skrev:Enligt det senast postade testet mäter I-Tech 8000 katastrofdåligt vid 40 Hz, medan XTI4000 mäter helt suveränt.
I ett annat test jag läste så mätte XTI katastrofdåligt i botten ?
Vad ska man lita på egentligen !!?
Mina/Komoroks basar har Fs 18Hz och 94dB känslighet 30mm slaglängd 15" och extremlåg dist. Men det tillverkas inte längrebakerman22 skrev:Alexi skrev:Faktiskt väldigt sant och tänkvärt iaf. för infra så är det viktigt med mycket hög känslighet på elementen.MagnusÖstberg skrev:Hellre 8 stycken 18" som har 20mm slaglängd än 4 som kan slå det dubbla. Minst halverat effektbehov.
Vad hittar du för element med hög känslighet som kan återge infra vid referensnivå utan att ha 100 stycken i stora lådor ?
Alexi skrev:Mina/Komoroks basar har Fs 18Hz och 94dB känslighet 30mm slaglängd 15" och extremlåg dist. Men det tillverkas inte längrebakerman22 skrev:Alexi skrev:Faktiskt väldigt sant och tänkvärt iaf. för infra så är det viktigt med mycket hög känslighet på elementen.MagnusÖstberg skrev:Hellre 8 stycken 18" som har 20mm slaglängd än 4 som kan slå det dubbla. Minst halverat effektbehov.
Vad hittar du för element med hög känslighet som kan återge infra vid referensnivå utan att ha 100 stycken i stora lådor ?![]()
Auras basar har också >94dB känslighet.
Har ett vagt minne av att ino basarna har 97dB men kan minnas fel.
MagnusÖstberg skrev:
Komoroks basar är finfina saker, jag har varit i fabriken
MagnusÖstberg skrev:Kom inte från jobbet
49 timmars arbete hittills i veckan..
Användare som besöker denna kategori: danfra och 17 gäster