http://www.dspeaker.se/DSPeaker/Produkter.html
Någon som provat... eller vem blir först att göra det?
Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Svårt att testa när den släpps nästa år![]()
![]()
Nattlorden skrev:Bamsefar skrev:Svårt att testa när den släpps nästa år![]()
![]()
Någon hade väl kunnat få ett förhandsex. ? Vi har ju rätt tungt folk här...
I annat fall är bara tråden ute i god tid.
Ragnwald skrev:Nattlorden skrev:Bamsefar skrev:Svårt att testa när den släpps nästa år![]()
![]()
Någon hade väl kunnat få ett förhandsex. ? Vi har ju rätt tungt folk här...
I annat fall är bara tråden ute i god tid.
Vad är förhand-sex?
Stranne skrev:Om den där mackapären inte färgar en massa utan gör vad FAQ:en säger så verkar det ju vara en gåva direkt från Gud. Framförallt till alla oss med delade system som spelar i rum som inte är 100% akustikreglerade! Automatisk kompensation för diff i delay mellan basar och toppar mm. Mumma.
KarlXII skrev:Nej, men det som detekteras med mikrofonen kan ju analyseras och behandlas med smarta algoritmer.
RogerGustavsson skrev:KarlXII skrev:Nej, men det som detekteras med mikrofonen kan ju analyseras och behandlas med smarta algoritmer.
Kan du utveckla det? Hur detekterar mikrofonen t.ex. riktning?
Bamsefar skrev:Det är fullt möjligt att mikrofonen kommer att göra det icke 100% optimalt.
Men ni verkar glömma att jämförelsen FÖRE evnt processning = urkass på grund av dålig akustikreglering.
Således kan det mycket väl vara så att resultatet blir massivt bättre, och något man enkelt kan leva med tills dess att man får bygga det där perfekta rummet (vilket jag i nuvarande bostad aldrig kommer att få).
Så den där eviga letandet efter den optimala förstärkarkedjan är lixom inte så viktig, det viktiga är att njuta av det man lyssnar på och är det illa idag, och kan bli bättre med denna mackapär - i väntan på t.ex. Ino Audio's PEQ filter modul (om den nu någonsin matrialiserar sig) - ja då tänker i alla fall jag njuta av den.
Om det innebär att mitt CR80es filter blir överflödigt - why not, det finns ju inget PEQ filter i alla fall - inte än, och jag har väntat några år på den modulen kan jag säga, för den har varit mer eller mindre annonserad i vad, säg 5 år ?
RogerGustavsson skrev:KarlXII skrev:Nej, men det som detekteras med mikrofonen kan ju analyseras och behandlas med smarta algoritmer.
Kan du utveckla det? Hur detekterar mikrofonen t.ex. riktning?
phon skrev:Nej, man skall aldrig peta i miken.Nattlorden skrev:Hjälper det att peta i micken i ett konsthuvud?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster